معاون سلامت دامپزشکی قزوین:
معاون سلامت اداره دامپزشکی استان قزوین گفت: فاز سوم واکسیناسیون دامهای استان قزوین علیه تب برفکی آغاز شد.
کد خبر: ۳۸۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا اکبر شاهی مهر اظهارداشت: تب برفکی یک بیماری ویروسی است که می تواند تا ۱۰۰ درصد گله را درگیر کرده و از بین ببرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به علائم بیماری در دامها گفت: این بیماری همراه با تب شدید ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتی گراد، بی حالی و بی اشتهایی و همچنین ایجاد تورم حاد دهان و به تبع آن ترشحات کشدار و لزج، ایجاد تاول در مخاط دهان دیده می شود.

وی بیان کرد: بروز لین بیماری خسارتهای شدیدی از قبیل کاهش تولیدات دامی در تولید شیر، سقط جنین به دنبال دارد و هزینه های کنترلی و درمانی به دامدار تحمیل می کند.

اکبرشاهی تصریح کرد: ضد عفونی های دوره ای و مداوم تاسیسات، تجهیزات، البسه کارکنان وعوامل مستقر در واحد همچنین واکسیناسیون به موقع دامها از مهمترین روش های پیشگیری از این بیماری است.

وی گفت: به همین منظور از اواخر بهمن ماه امسال مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین موجود در سطح استان قزوین و بخش های تابعه آغاز شده و با برنامه ریزی دقیق و واکسیناسیون به موقع امیدواریم از بروز و اشاعه بیماری در منطقه جلوگیری شود.

اکبرشاهی یادآورشد: یکی از راه های ورود این ویروس به بدن دام از راه تنفس قطرات آلوده وخوردن علوفه حاوی ویروس می باشد که در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار