کد خبر: ۳۸۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 01 March 2017
به گزارش تابناک یزد،رئیس بهزیستی شهرستان بهاباد در جلسه توجیهی طرح غربالگری طیف اتیسم کودکان در شهرستان بهاباد از اجرای طرح غربالگری اوتیسم در بهاباد خبر داد.

 جلسه توجیهی اجرای طرح غربالگری تشخیص و مداخله درکودکان در اختلال طیف اتیسم در کودکان 2 تا 5 سال با حضوررییس اداره بهزیستی و مدیران مهدهای کودک و کارشناسان بهزیستی بهاباد پیش از ظهر امروز در محل این اداره برگزارشد .

رییس بهزیستی بهاباد در گفت‌وگو با بهاباد نیوز ، با بیان اینکه اختلال طیف اوتیسم به مجموعه‌ای از اختلال رشدی گفته می‌شود که مهارت‌های کلامی و غیرکلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد افزود: این اختلال با تاخیر یا کارکرد ناهنجار در یکی از حوزه‌های تعامل اجتماعی، تظاهر می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کودکان دارای اتیسم ممکن است به شدت در برابر محرکهایی مانند نور صدا مزه و بو از خود حساسیت نشان دهند افزود : با تحقیقاتی که در دانشگاه تمپل انجام شد نشان داد که کمک به کودک برای سازگاری با شرایط حسی متفاوت باعث میشود تا رفتارهای تکراری و مشکلات رفتاری این کودکان تا حد زیادی کنترل شود

علی اصغر پاک نهاد  اذعان داشت: اختلالات اوتیسم اغلب در کودکان سنین 18 ماهگی و یا 2 سالگی بروز می‌کند و برخی از علایم آن عدم تمایل کودک به بازی‌های اجتماعی، واکنش به صدا، بیخوابی، فقدان لبخند و سایر علایم اجتماعی در برابر دیگران است.

رئیس بهزیستی شهرستان بهاباد به پرسشنامه‌ای که در این خصوص تعریف شده اشاره کرد و گفت: در این پرسشنامه اگر پاسخ والدین به سه سوال یا بیشتر از پاسخ مثبت (بله) باشد باید برای بررسی بیشتر توسط کارشناسان و دریافت راهنمایی لازم به مرکز آموزشی توانبخشی اختلال طیف اوتیسم مراجعه کنند این پاسخنامه تحویل مدیران مهدکودک نیز گردید .

وی تصریح کرد: این طرح با برگزاری جلسات متعدد برای خانواده‌ها در مهدهای کودک برگزار میشود که در این راستا خانواده‌ها می‌توانند کودکان بین 2 الی 5 سال خود را جهت اجرای غربالگری به مهدهای کودک و یا اداره بهزیستی این شهرستان بیاورند.

بهاباد نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار