الفتی مطرح کرد:
تابناک: مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه سوم خرداد روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: امروز مواضع دفاعی ما تثبیت شده و دفاع مقدس در قالب پاسداشت ارزش‌هاو فرهنگ و رفع مشکلات فرهنگی،اجتماعی ادامه دارد.
کد خبر: ۳۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سردار سعید الفتی پیش از ظهر امروز در همایش حماسه ایثار و مقاومت با اشاره به ویژگی‌های عملیات بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر انجامید، اظهار داشت: شروع این عملیات با رمز یا علی بن ابیطالب (ع) بود و ۷۰ هزار از نیروهای ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۲۴ روزه شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه پس از ۵۷۵ روز از ابتدای اشغال این شهر، خرمشهر در نهایت آزاد و ۵۰۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادسازی شد، بیان داشت: در طول مدت این عملیات دشمن پاتک‌های وسیعی داشت و چندبار محورهای مختلف میان ما و دشمن رد و بدل شد اما در نهایت دشمن از این شهر عقب‌نشینی و رزمندگان اسلام پیروزی شدند.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اینکه این عملیات در سه محور انجام شد، بیان داشت: بیشتر رزمندگان لشکرهای ۱۴ امام حسین (ع) و هشت نجف اشرف در این عملیات غرورآفرین شرکت داشتند.

وی تداوم رزم علیه دشمن، آزادسازی خرمشهر و خارج شدن اهواز و حومه از آتش مستقیم توپخانه دشمن را از اهداف مهم این عملیات برشمرد و اضافه کرد: عملیات بیت المقدس اقتدار ایران در جهان را به دنبال داشت و پس از این عملیات امید کشورهایی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دشمن بعثی برای بر زمین زدن نظام جمهوری اسلامی کمک می کردند بر باد رفت و به عبارتی ثبات جمهوری اسلامی ایران با عملیات خرمشهر قطعی شد.

الفتی با اشاره به اینکه پیش از بیت المقدس عملیات‌های مهمی داشتیم اما این عملیات نسبت به آنها بسیار وسیع تر بود، گفت: روز آزادی خرمشهر را روز مقاومت نام نهادند چرا که تثبیت نظام جمهوری اسلامی در این روز به دست مردم ایران و رزمندگان رقم خورد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به عنوان یک جریان متداوم در جامعه کنونی گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت می تواند به عنوان یک الگوی موفق در جامعه کنونی شرایط جامعه را عوض کند.

اقتصاد مقاومتی در سایه ایثار و از خودگذشتگی مردمی می تواند جامه عمل بپوشاند

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه شاید اکنون باب شهادت همانند گذشته باز نباشد اما ایثارگری همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: امروز اقتصاد مقاومتی در سایه ایثار و از خودگذشتگی مردم می تواند جامه عمل بپوشاند؛ اگر تولیدکنندگان اگر با ایثارگری محصولات با کیفیت تحویل مردم دهد و مردم نیز با ایثارگری از محصولات ایرانی بخرند می توانیم اقتصادی پویا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایثارگری همچنان ادامه دارد، گفت: امروز مواضع دفاعی ما تثبیت شده و دفاع مقدس در قالب پاس‌داشت ارزش‌ها و باورها و فرهنگ کشورمان و رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ادامه دارد و مردم شریف ایران باید در راستای تثبیت ارزش‌های دینی و ملی نظام جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :