رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی که از صبح امروز (شنبه) در بیشتر مناطق این استان فعال شده تا فردا همچنان به بارش های خود ادامه می دهد.
کد خبر: ۳۸۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 04 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست اظهار کرد: هر چند این سامانه بارشی قوی تر و موثرتر از سیستم روز پنجشنبه است اما احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر بارش باران توده گرد و غبار ضعیف تا متوسط که از روز پنجشنبه وارد استان ایلام شده تا فردا همچنان در آسمان استان باقی می ماند و از فردا بتدریج از هوای استان ایلام خارج می شود.

به پیش بینی مجتبی میهن پرست و بر اساس نقشه های ماهواره ای از روز دوشنبه تا پایان هفته هیچ گونه پدیده جوی خاصی در آسمان استان ایلام مشهود نیست و هوا صاف و پایدار است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 225 میلی متر بارندگی در استان ایلام ثبت شد که نسبت به سال گذشته 61 درصد و نسبت به بلند مدت 23 درصد کاهش بارندگی داشته است.


هر چند در سال زراعی امسال (اول مهر امسال تا پایان شهریور سال آینده) در فصل پاییز و دی استان ایلام شاهد بارندگی موثر نبود اما طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی روند بارش ها در بهمن، اسفند امسال و فروردین سال آینده موثر و چشمگیر خواهد بود که این پیش بینی در بهمن ماه تا حدود زیادی درست بود و امید است بارندگی ها در اسفند نیز تداوم داشته باشد. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار