شاعران برگزیده از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس،بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اثار خود را برای شرکت کنندگان در این اختتامیه سرودند.
کد خبر: ۳۹۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵ 07 March 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویر احمد در اختتامیه جشنواره شعرمنطقه ای ققنوس یاد شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و بر ادامه راه و زنده نگاه داشتن یاد انها تاکید کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رضادهبانی پور حضور مدیران ادارت کهگیلویه و پیگیری و مشارکت انها در برنامه های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان را مایه دلگرمی دانست و این اقدام راشهرستان ارج نهادن به مقوله فرهنگ ذکر نمود .

وی به برگزاری جشنواره شعر زاگرس در نیمه دوم فروردین ۹۶درشهریاسوج اشاره کرد و این جشنواره را فرصت مناسبی برای شاعران استان دانست.

دهبانی پور تصریح کرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند خیلی از بخش ها با مشکلات و کمبود منابع مالی روبروست واجرای برنامه های متنوع فرهنگی نتیجه تلاش وکوشش همکاران در سراسر استان و مبتنی بر اراده انها است.

وی شعر را ظرفیتی مهم در پویایی ونشاط جامعه معرفی کرد و افزود عرصه شعرباقدمت خود و پیوند با فرهنگ شهرهای استان بویژه کهگیلویه و وجود شاعران بنام در تحقق پویایی جامعه نقش دارد.

دهبانی پور جوشش درونی شعر شاعر را ضرورت خواند وگفت شعر به همه زمان تعلق دارد و اگر شاعری در این مورد ضعفی داراست در زمینه برطرف شدن ان گام بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویر احمد خطاب به شاعران برگزیده نیز گفت باید بیاموزیم و بکوشیم تاشعرمان خریداری درعرصه عمومی داشته باشد.

وی در پایان اشتیاق جوانان را امتیازی درعرصه شعر خواند و گفت باید مقوله شعروشاعری وبستر ان به حدی رسانده شود تا مردم فرهنگ دوست استان بویژه شهرستان کهگیلویه اقناع شوند.
 
در این مراسم که علاوه بر دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،خردمند معاون مطبوعاتی و سایرمسیولان محلی کهگیلویه حضورداشتند،شاعران برگزیده از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس،بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اثار خود رابرای شرکت کنندگان در این اختتامیه  سرودند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی کهگیلویه در سخنانی گفت : در بخش شعر عاشورایی، معصومه ملکوتی از اصفهان ، لیلا بنی‌تمیم از خوزستان و ولی‌الله طاهری از چهارمحال و بختیاری و در بخش شعر کلاسیک مهدی عالی از چهارمحال و بختیاری ، رسول سنایی از بهمئی ، امید معتمدی از دهدشت و اکبر سلیمانی از لنده و در بخش آثار شعر سپید بخش ، نرگس دوست از بویراحمد ، ابوذر پاک‌روان از خوزستان و مهرگان نام‌آور از دهدشت مورد تجلیل قرار گرفتند.
سیدایرج کاظمی جو گفت: ۴۹۳ اثر از ۷۴ شاعر به دبیرخانه جشنواره ققنوس ارسال شده بودند.
 
گزارش و عکس : باوند
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار