کد خبر: ۳۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 25 May 2015
حلول شعبان المعظم ، ماه پیامبر خدا(ص) و اعیاد مبارک شعبانیه و نیز سوم خرداد را به عموم ملت ایران تبریک می گویم.
سوم خرداد ماه 1361 یادآور شکوه، عظمت و اقتدار ملتی یکپارچه و متحد برای شکست تاریخی متجاوزی پر حمایت است. در این روز پرآوازه، سرپنجه‌های عزت آفرین ملت ایران رخدادی تاریخی وبرجسته را نه تنها در مقیاس ملی و منطقه ای بلکه در مقیاسی جهانی و بین المللی به ثبت رساندند
متجاوزان و حامیانشان که در محاسبات خویش ، ایران بریده از "غرب" و "شرق" را تنها و " بی پشتوانه" می‌پنداشتند از رشید شدن کودکان 15 خرداد 42، اطلاع و تحلیل درستی نداشتندو به اعتبار "عده" و"عده" خود به دنبال بهره گیری از به اصطلاح فرصتی تاریخی برای ایجاد  تغییر راهبردی در جغرافیای منطقه  ودر هم پیچاندن طومار انقلاب اسلامی بودند. متجاوزان بعثی که با شعار"جئنا لنبقی"( آمده ایم که بمانیم) بخشی از خاک مقدس ایران اسلامی را به اشغال خود در آوردند بافرماندهی بی بدیل امام خمینی (ره) وسربازان پا در رکابش، امروز دیگر نه در خرمشهر بلکه در عراق هم نیستند. خرمشهر یک نماد فراموش نشدنی در تاریخ مقاومت و ایثار فرزندان  ایران زمین است وبی شک پدیدآوران این حماسه ماندگار نیز اسطوره هایی از جنس افتخار و صلابت خرمشهر هستند امسال و با گذشت سی و سه سال از فتح الفتوحی که سربازان خدا در آزادی خرمشهر رقم زدند، نسل حماسه ساز و پیشتاز این رخداد تاریخی، شاهد طلوعی دیگر از امید، شادابی، استقامت و عزم انقلابی در قامت پرافتخارترین سردار سبز پوش عرصه جهاد ومقاومت یعنی محسن رضایی بود.
هم نسلی های ما نام اورا همچون" خرمشهر " بخوبی می شناسند و فتح تاریخ‌سازی را که ناشی از تفکر خلاقانه او بود هرگز از یاد نمی برند. برای من که نزدیک به چهل سال افتخار دوستی وهمرزمی با "آقا محسن" را داشته ام  دیدن دوباره قامت او در لباس سبز پاسداری که جزئی جداناشدنی از وجود این سردار پرافتخار ایران اسلامی است حلاوتی به شیرینی ایام فتح و پیروزی داشت.  حضرت آقا در مراسمی که روز چهار شنبه گذشته (30/2/94) در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد وطی آن پس از سالها دوباره محسن رضایی با لباس سبز پاسداری از حریم انقلاب اسلامی در جمع همرزمان خود حضور یافت خطاب به پاسداران نسل جدید فرمودند :
" ... جوانان عزیز ، فرزندان عزیز من! توجه داشته باشید که عقبه دانشگاه شما ، فتح خرمشهر است، عملیات فتح المبین است، عملیات فاو است عملیات کربلای 5 است عقبه فراهم آورنده زمینه این پیشرفت ها، آن مجاهدت هااست، آن فداکاری ها است، آن انوار درخشانی است که در جبهه ها به وسیله پیشکسوت های شما درخشید، چشم ها خیره کرد، کشوررا به حرکت درآورد، محیط زندگی ج.ا.ا را ومردم عزیز این کشور  را متناسب با هدف ها و آرمان ها کرد"  بنده به عنوان سرباز کوچک ملت بزرگ ایران بارزترین مصداق پیشکسوت را در سخن فرمانده معظم کل قوا  ، محسن رضایی می‌دانم. سرداری که با " لباس سبز" و" بی آن " ، جامه دفاع از انقلاب را هیچگاه از تن برون نیاورده  و با حفظ هویت انقلابی خویش ، اقتدار پس از آزادی خرمشهر  را به عنوان یک ضرورت برای به انجام رساندن یک رسالت تاریخی دیگر به همه نیروهای انقلاب یادآور می گردد. حفظ توامان " امنیت سرزمین " با منطق "پیشگیری" وکوتاه نمودن دستهای خون آلودی که از فرسنگها فاصله با تمسک به حیله های نظامی، سیاسی و امنیتی به دنبال ناامن نمودن ایران پرافتخار هستند مستلزم احیای خط مقاومت و ایثار و بازتولید فرهنگی است که شرافت و عظمت خرمشهر را از زیر چکمه استکبار خارج کرد. بی شک شناخت درست فرصت هاوآسیب پذیری ها وهم راستا شدن با پرچمدار این حضور " یعنی رهبر معظم انقلاب " نیروهای انقلاب را به هشیاری  و آمادگی  بیش از پیش فرا می خواند ومحسن رضایی چون همیشه داوطلب اول این جبهه پرمخاطره است.
در بزرگداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان و در اجابت سخن امام راحل ونیز مقام معظم رهبری در تمجید از پیشکسوتان جهاد وشهادت وتاکید بر رهنمود رهبر معظم انقلاب  مبنی براینکه " حفظ روحیه انقلابی در زمان صلح ، سخت تر از زمان جنگ است" بیست وچهارمین محفل انس پیشکسوتان جها د وشهادت را در 5 خرداد 94 در مسجد ولی عصر(عج) برگزار می کنیم تا دیگر بار این پیمان نامه را با حضور " پیشکسوتان " و" آقامحسن" تجدید کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار