فرمانده قرارگاه نصر گفت: واقعیت های جنگ تحمیلی باز گو نشده و از شهدا نیز الگو سازی نكرده ایم و حتی با نشان دادن برخی سریال و فیلم ها از این واقعه تاریخی به شهدا خیانت كرده ایم.
کد خبر: ۳۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 26 May 2015

فرمانده قرارگاه نصر با بیان اینکه نباید شهدا را دست نیافتنی معرفی كنيم، گفت: شهدا در آسمان انسانیت می درخشند.

به گزارش مهر، سردار حسین اهوازیان در مراسمی كه در دانشگاه آزاد همدان به مناسبت آزاد سازی خرمشهر برگزار شده بود با اشاره به پر رونق بودن كسب و كار و تجارت در این بندر تجاری ایران قبل از حمله صدام، عنوان كرد: محمد جهان آرا كه در این شهر مقاومت می كرد قبل از انقلاب گروهی را به نام حزب الله تشكیل داد اما توسط ساواك دستگیر شد و پس از آن با پیوستن به گروه منصوریون كه فرماندهان بزرگ جنگ در آن بودند در پیروزی انقلاب در این منطقه نقش داشت.

وی با بیان اینکه پس از آغاز جنگ و ترس مردم شهر و فرار آنها، تنها ۴۰۰ نفر در خرمشهر باقی مانده بودند كه از شهر دفاع می كردند، ادامه داد: جنگ خرمشهر خانه به خانه بود.

فرمانده قرارگاه نصر بیان داشت: رزمندگان ایرانی حتی آب برای نوشیدن نداشتند ولی حاضر نبودند به خانه های مردم در آبادان وارد شوند در حالی كه در برخی خانه ها سفره های غذا از زمانی كه مردم فرار كرده بودند، همچنان باقی بود.

اهوازیان با اشاره به اینكه در عملیات فتح المبین در سنگرهای عراقی ها وسایل مردم خرمشهر كه به عنوان سوغاتی از آنجا با خود آورده بودند را یافتیم، افزود: شهدا هزینه سنگینی برای جنگ تحمیلی دادند و به تازگی نیز در كنار یادمان شهدای هویزه گور دسته جمعی از مردم روستای هویزه یافت شده كه حاضر نشدند خلبان ایرانی كه هواپیمایش در آن نزدیكی سقوط كرده بود را به عراق تحویل دهند و قتل عام شدند.

وی عنوان كرد: واقعیت های جنگ تحمیلی باز گو نشده و از شهدا نیز الگو سازی نكرده ایم و حتی با نشان دادن برخی سریال و فیلم ها از این واقعه تاریخی به شهدا خیانت كرده ایم.

فرمانده قرارگاه نصر با اشاره به اینكه اسرای ایرانی در زمان عبور از شهرهای عراق مورد ضرب شتم و توهین قرار می گرفتند، عنوان كرد: فضای جبهه ها به گونه ای عنوان می شود كه همه در حال عبادت بودند و شوخی و بزله گویی وجود نداشت اما این موضوعات واقعیت ندارد و متاسفانه الگوگیری از شهدای جنگ تحمیلی سخت جلوه داده می شود.

اهوازیان افزود: شهدای انقلاب اسلامی بیداری اسلامی را به بار آوردند و جنگ تحمیلی حوزه علمیه ای بود كه جوهر قلمش از خون بود و شهدا جنگ را مهندسی كردند.

وی با اشاره به اینكه پیامبر بر شوره زار جاهلیت لاله كاشت و اكنون اسلام در سراسر جهان خواهان دارد، بیان داشت: شهدا در آسمان انسانیت می درخشند.

فرمانده قرارگاه نصر عنوان كرد: شهدا را دست نیافتنی معرفی نكنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار