استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر فرصت طلايي براي كشورهاي غربي ایجادشده است كه با ايران به‌عنوان قدرت برتر منطقه ارتباطات برابري را برقرار نمايند و ايران نيز نشان داده است كه در صورتي كه اين مذاكرات به صورت عادلانه، برابر و همراه با احترام متقابل انجام شود می‌تواند به نتيجه قابل‌قبول برسد.
کد خبر: ۳۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار رییس کمیسیون امور خارجه مجلس سوييس خاطرنشان كرد: سابقه تاريخي روابط بين ايران و سوئيس به بيش از 5 قرن می‌رسد.

وي بابیان اينكه صنعتگران و ساعت‌سازان اين كشور اولين سفيراني بودند كه به اصفهان، پايتخت حكومت صفويه سفر كردند، اظهار داشت: اين افراد ذوق و هنر خود را در پايتخت صفوي و شهري كه سابقه 5 هزارساله و 5 دوره پايتختي در ادوار تاريخ ايران را دارد به نمايش گذاشتند.

استاندار اصفهان افزود: طي 90 سال گذشته سفارت كشور سوئيس در ايران فعاليت داشته است و ارتباطات خوبي بين دو كشور برقرار بوده است.

وي به سیاست‌های اصولي بی‌طرفی كشور سوئيس اشاره كرد و اظهار داشت: سياست بی‌طرفی اين كشور باعث شده است كه ارتباطات دوسویه دست‌خوش تغيير و تحولات سياسي نشود.

زرگرپور افزود: در دوره‌ای كه كشورهاي اروپايي رفتارهاي خصمانه‌ای با ايران داشتند، سوئيس منش بی‌طرفانه‌ای را در ارتباطات خود با ايران داشت كه اين موضوع قابل‌تقدیر است.

وي بابیان اينكه اصفهان و كشور سوئيس می‌توانند روابط سياسي، اقتصادي، فرهنگي و گردشگري را توسعه و تقويت كنند، افزود: سفر مقامات سوئيس نيز می‌تواند در اين رابطه بسيار مؤثر باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به بيانيه لوزان سوئيس افزود: در حال حاضر فرصت طلايي براي كشورهاي غربي ایجادشده است كه با ايران به‌عنوان تنها قدرت منطقه ارتباطات برابري را برقرار نمايند.

وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در دو سال اخير به‌خوبی نشان داده است كه آماده مذاكرات است و در صورتي كه اين مذاكرات به صورت عادلانه، برابر و همراه با احترام متقابل انجام شود می‌تواند به نتيجه قابل‌قبول برسد.

زرگرپور افزود: به نظر می‌رسد كه اروپا به‌عنوان بخش عمده طرف مذاكرات علاقه و استقبال زيادي را براي به نتيجه رسيدن مذاكرات نشان می‌دهد و كشور سوئيس نيز به‌عنوان يك كشور بی‌طرف و باسابقه مي‌تواند در انتقال اين مفاهيم و ايجاد فضاي مطلوب براي به نتيجه رسيدن مذاكرات مؤثر باشد.

وي ايران را يك بازار 80 ميليوني و كشوري ثروتمند برشمرد و گفت: ايران موردتوجه كشورهاي اروپايي است و اين ارتباطات به‌طور كامل برقرار نمی‌شود مگر اينكه سوءتفاهمت به‌طور كامل برطرف شود.

مدير ارشد استان به حضور شرکت‌های بزرگ اقتصادي اروپا براي افزايش مبالات اقتصادي با ايران اشاره كرد و افزود: اين شرکت‌ها منتظر بهبود شرايط هستند و به نفع دو طرف است كه در يك فضاي کاملاً عادلانه به‌طوري كه منافع دو طرف کاملاً در نظر گرفته شود به يك توافق جامع دست يابند.

وي از اصفهان به‌عنوان استاني بزرگ، صنعتي و با جمعيت 5 ميليون نفري یادکرد و افزود: اين استان می‌تواند در افزايش ارتباطات اقتصادي و تجاري بين دو كشور نقش‌آفرین باشد.

استاندار اصفهان خواستار افزايش ارتباطات اقتصادي، فرهنگي و گردشگري اصفهان با يكي از استان‌هاي كشور سوئيس شد و افزود: اين استان آماده است كه هفته‌های فرهنگي اصفهان را دریکی از شهرهاي سوئيس برگزار نمايد و در تبادل گردشگر و فعالان اقتصادي و بازرگاني فعال‌تر عمل كند.

كوتزويلر: ديدن پرآبي رودخانه زاینده‌رود بسيار خوشحال‌کننده بود

فليكس كوتزويلر نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از استاندار اصفهان براي دعوت وي، گفت: بسيار خوشحالم كه از شهر زيباي اصفهان ديدن می‌کنم.

وي با اشاره به رودخانه پر آب زاینده‌رود گفت: ديدن پرآبي رودخانه زاینده‌رود بسيار خوشحال‌کننده بود و اين موضوع می‌تواند به افزايش تعداد گردشگران و رونق صنعت گردشگري اصفهان كمك كند.

رييس كميسيون امور خارجه مجلس سوئيس با اشاره به سابقه ارتباطات صنعتي و فرهنگي دو كشور گفت: سوئيس آماده است كه درزمینهٔ افزايش تعاملات اقتصادي، مبادلات فرهنگي و گردشگري و پزشكي با اصفهان همكاري داشته باشد.

وي با اشاره به مذاكرات گروه 1+5 و كشور ايران در لوزان سوئيس گفت: اميدواريم كه اين مذاكرات همراه با عدالت و احترام متقابل بين طرفين با موفقيت به پايان برسد چراکه همه با نگاهي اميدوارانه توافقات را پيگيري می‌کنند.

رييس كميسيون امور خارجه مجلس سوئيس بابیان اينكه طي دو سال اخير اقدامات خوبي براي افزايش تعاملات اقتصادي و گردشگري بين دو كشور انجام‌گرفته است، افزود: امیدواریم اين ارتباطات گسترش يابد.

وي برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در سوئيس را پيشنهاد جالبي خواند و افزود: طي دیدارهای گذشته نيز اين موضوع مطرح شد و موردبررسی قرار گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار