مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل به اشاره به افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل گفت: بی شک توسعه فرودگاهی و رشد حمل و نقل هوایی به توسعه اقتصادی این استان منتج خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 27 May 2015
به گزارش خبرنگار مهر، سیدفخرالدین هاشمی صبح چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاریهای استان اردبیل افزود: امروزه فرودگاه ها و حمل و نقل هوایی به موتور توسعه نوین در دنیا شناخته شده و سهم عمده ای در توسعه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه براین اساس فرودگاه اردبیل نیز می تواند نقش بزرگی را در توسعه منطقه داشته باشد، یادآور شد: هم اکنون به طور متوسط روزانه دو پرواز از فرودگاه اردبیل انجام می شود که از این طریق جابه جایی ۶۰۰ مسافر و میزان قابل توجهی بار را شاهد هستیم.

مدیرکل فرودگاه های استان تصریح کرد: به طور ساده اگر از این تعداد مسافر تنها ۲۰ درصد به گردشگر و نیز فعالان اقتصادی اختصاص داشته باشد می توان به تاثیر اقتصادی حمل و نقل هوایی پی برد.

وی با بیان اینکه در همین راستا فرودگاه اردبیل زیرساختهای مربوط به توسعه حمل و نقل هوایی را در دستور قرار داده و همچنان در حال تکمیل است، ادامه داد: بدین ترتیب با شرکتهای هواپیمایی برای افزایش تعداد پروازها وارد مذاکره شده ایم و در اولین گام با شرکت تهران گشت طلایی برای افزایش دو پرواز چارتری در مسیر اردبیل – تهران به توافق رسیده ایم.

هاشمی با بیان اینکه این پروازها طی روزهای سه شنبه و جمعه به سایر پروازهای فرودگاه اضافه شده است، تصریح کرد: در اولین گام زمان ورود و خروج این پروازها برای عصر در نظر گرفته شده اما تلاش می کنیم با مذاکرات لازم پروازهای افزایشی طی صبح و شامگاه صورت گیرد.

وی یکی از مهمترین دلایل در استقبال کم مسافران از پروازهای اردبیل را نبود پرواز در ساعات اولیه صبح و آخر وقت دانست و بیان داشت: بسیاری از مسافران برای فعالیتهای یک روزه به تهران می روند بنابراین باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

این مسئول از مذاکرات شرکت فرودگاه های استان با سایر شرکتهای فعال هوایی خبر داد و عنوان کرد: ما برای این منظور امتیازات و مشوقهایی نیز قائل شده ایم اما برخی شرکتها رغبتی برای ایجاد خط پروازی در اردبیل ندارند.

وی استقبال کم مسافران و محدودیت ناوگان هوایی در کشور را از مهمترین دلایل آن دانست و افزود: با افزایش ساعات پروازی و نیز توسعه ناوگان هوایی بی شک با افزایش مسافران مواجه خواهیم شد.

هاشمی با اشاره به مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی خارجی برای برقرار خطوط جدید در فرودگاه اردبیل اضافه کرد: با شرکت ترکیش ایرلاین برای ایجاد خط هوایی اردبیل – استانبول مذاکره شده و در مراحل نهایی است.

وی یادآور شد: همچنین با شرکت تهران گشت طلایی برای برای ایجاد خط هوایی اردبیل – باکو مذاکره شده تا پروازی که برای اردبیل در نظر گرفته شده در این مسیر نیز فعال باشد، این پرواز با توجه به حضور گردشگران بیشمار جمهوری آذربایجان در اردبیل بویژه گردشگران حوزه درمانی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار