رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها:
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: هم اکنون مسائل زیادی در فقه و قوانین کشور وجود دارد که نیازمند نظرات راهبردی پزشکان است.
کد خبر: ۴۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 28 May 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در نشست تصویب دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: انتظار می رود با توجه به زمینه های دینی و محوریتی که شهر مقدس قم در علوم اسلامی دارد به عنوان قطب آموزش و پژوهش حوزه سلامت و دین در کشور فعالیت کند.

وی با تاکید برشناسایی ظرفیت های قم در حوزه سلامت یادآور شد: برای شروع کار ابتدا باید نسبت به شناسایی و جلب همکاری مراکز دینی و دارای اساتید صاحب نظر در حوزه سلامت و دین اقدام کرد.

محمدیان گفت: استفاده از اساتید فرا استانی صاحب نظر، می تواند به رشد سریع تر دانشکده سلامت و دین کمک شایانی کرده و در نتیجه وزارت بهداشت هم توجه بیشتری نسبت به این دانشکده خواهد داشت.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور بیان داشت: برای شروع کار به صورت اثرگذار، لازم است با یک هدف گذاری دقیق و آورده مناسب وارد عرصه شد زیرا علاوه بر تامین بخش علمی، داشتن فضای فیزیکی و امکانات آموزشی مطلوب، برای کسب موفقیت بسیار مهم است.

وی با اشاره به ضرورت تعیین افق های مناسب برای ادامه فعالیت های این دانشکده گفت: لازم است در کنار بحث آموزشی، راه اندازی پژوهشکده هایی هم در نظر گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست بر لزوم گردآوری ظرفیت ها و توانمندی های شهر مقدس قم در زمنیه سلامت و دین تاکید کرد و افزود: پس از تبیین ضرورت ایجاد این دانشکده با توجه به ظرفیت های موجود در استان، در محور شناسایی داشته ها باید به صورت منسجم کار شود و در جهت بالفعل کردن این داشته ها حرکت کرد.

ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا از علوم فقهی در تحقیقات علمی خود بهره می برند بیان داشت: با توجه به پیشینه علمی قم در زمینه علوم اسلامی، بسیاری از منابع هستند که مغفول مانده اند و می توان با ارائه این منابع به صور مختلف، از آنها به نحو شایسته ای بهره برد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار