سخنگوی هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس از داوری بیش از ۲ هزار عنوان کتاب در این جایزه و تشکیل دبیرخانه دائمی برای این جایزه خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 30 April 2017

به گزارش تابناک : نخستین نشست رسانه‌ای هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور محسن شاهرضایی سخنگوی این جایزه ادبی، برگزار شد.

وی در سخنان خود با اشاره به برگزاری شانزده دوره قبل این جایزه و و نیز جایزه ربع قرن کتاب دفاع مقدس و دو دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس با موضوع کودک و نوجوان عنوان کرد: در این دوره‌ها در مجموع  بیش از ۸۰۰۰ عنوان کتاب مودر داوری قرار گرفته که البته باید بررسی ۶۰۰ عنوان کتاب کودک در آن دو دوره و ۶۰۰۰ عنوان کتاب در داوری جایزه ربع قرن را به آن افزود.

وی افزود: در دوره هفدهم از این جایزه برآورد ما این است که بالغ بر ۲۰۰۰ عنوان کتاب به دبیرخانه این جایزه برسد.

شاهرضایی ادامه داد: در این دوره از مراسم انتخاب بهترین کتاب سدفاع مقدس، ۱۲ گروه داوری با عناوین داستان، زندگی‌نامه دفاع مقدس، خاطره، شعر و نثر ادبی، مستندنگاری، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، پژوهش ادبی، پژوهش نظامی و حقوقی و امنیتی، کودک و نوجوان و تاریخ شفاهی شکل گرفته است و همچنین یک گروه ویژه نیز برای انتخاب ناشر وخادم دفاع مقدس  انتخاب شده است.

وی افزود: بر اساس فراخوان منتشر شده از جایزه، تا ۱۵ خرداد به ناشران مهلت داده شده تا آثار منتشر شده خود در سال‌های ۱۳۹۴  و ۱۳۹۳ را برای داوری در اختیار ما قرار دهند. همچنین در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز آثار لازم برای داوری بر اساس فهرست‌های موجود تهیه خواهد شد.

سخنگوی این جایزه ادبی همچنین افزود:  شعار این دوره از مراسم «پاسداشت ثروت ملی(ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس)» انتخاب شده است که بر مبنای بیانات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه دفاع مقدس که آن را ثروت ملی معرفی کرده‌اند انتخاب شده است.

وی همچنین از اصلاح ساختار این دروه از این جایزه خبر داد و گفت: بر اساس این مساله شورای سیاستگذاری برای جایزه در نظر گرفته شده است که متشکل از دبیران دوره‌های قبل جایزه است و در کنار آن دبیرخانه جایزه نیز به صورت دائمی از این پس فعالیت خواهد کرد.

شاهرضایی افزود: توجه ویژه به نوقلمان و اختصاص بخش و نگاهی ویژه به آثار آنها در کنار توجه به آثاری که به صورت غیرحرفه‌ای در حوزه دفاع مقدس تالیف شده است در کنار بخش ویژه با موضوع گروهک‌های ضد انقلاب و بخش بین‌الملل با موضوع مدافعان حرم و بیداری اسلامی از مهمترین اتفاقات این دوره از جایزه است.

شاهرضایی همچنین از برگزاری نشست‌های تحلیلی با موضوع ادبیات دفاع مقدس در ایام نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: تمامی آثار در این دوره از جایزه از میان آثار منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت. 



منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار