مدیرکل امور عشایر استان فارس از اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در این استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح سبب افزایش ۴۰۰ تنی گوشت قرمز در استان فارس می‌شود.
کد خبر: ۴۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲ 01 June 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:صادق نکوئیان با اشاره به اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در میان عشایر استان فارس اظهار داشت: این طرح که با تامین اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود سبب پرواربندی دام عشایر و افزایش تولید گوشت قرمز در استان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح 400 تن به میزان گوشت قرمزی که عشایر استان فارس تولید می‌کنند، افزوده می‌شود گفت: این افزایش تولید سبب افزایش درآمد خانوار و بهبود اشتغال عشایر استان فارس می‌شود.

نکوئیان با بیان اینکه عشایر استان فارس سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند، افزود: 80 میلیارد ریال برای پرواربندی گوسفندان عشایر استان فارس اختصاص یافته است که به دلیل تامین نشدن وثیقه کافی ممکن است این مبلغ به 70 میلیارد ریال کاهش یابد.

مدیرکل امورعشایر استان فارس تصریح کرد: عشایری که تحت پوشش اداره امور عشایر باشند می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند و پس از اعطای وام نیز بر انجام پرواربندی براساس جیره غذایی اعلام شده، نظارت می‌شود.

وی بیان کرد: میدان دام شهرستان ممسنی که به تازگی مجوز فعالیت گرفته است و کارخانه خوراک دام فیروزآباد از دیگر برنامه‌های امور عشایر استان فارس برای ترویج دام‌داری عشایر است.

نکوئیان خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود مشکلات متعدد نزدیک به 50 هزار تن جو و حدود 8 هزار تن خوراک دام در بخش تأمین علوفه دام تأمین شد و در اختیار عشایر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار