خطیب جمعه قم:
اگر امروز در کشور عده‌ای برنامه‌هایی دارند و جلسات و اجتماعاتی برگزار می‌کنند، مسئولان نباید احساس کنند این امر در تقابل با آنهاست؛ همانطور که آمریکایی‌ها برای ایجاد عقبه برای تیم مذاکره‌کننده خود، جلساتی در سنا و کنگره دارند، ما نیز باید هم مجلسی حامی داشته باشیم و هم مردم و اجتماعات مردمی به عنوان پشتوانه‌ای مهم برای تیم مذاکره‌کننده به ایفای نقش بپردازند.
کد خبر: ۴۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 05 June 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، در مورد مذاکرات هسته ای گفت: اگر امروز در کشور عده ای مراسم و جلسات و اجتماعاتی به پا می کنند مسئولان نباید احساس کنند که در تقابل با آنهاست.

خطیب جمعه قم افزود: همانطور که آمریکایی‌ها برای اینکه عقبه برای تیم مذاکره‌کننده خود ایجاد کنند جلساتی در سنا و کنگره می برند ما هم مجلسمان و مردم و اجتماعات باید حمایت کنند و این حمایت پشتوانه‌ای مهم برای تیم مذاکره‌کننده است. 

وی با بیان اینکه ملت ایران در برابر زیاده خواهی مستکبران می‌ایستند، عنوان کرد: صنعت هسته ای باید حفظ شود و از طرفی اجازه بازرسی از مراکز هسته ای و بازجویی از دانشمندان را نمی‌دهیم و دنیا باید بداند اگر روزی این مذاکرات منتهی به شکست شود به دلیل زیاده خواهی آمریکاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) بیان کرد: دغدغه‌های رهبری در این سخنرانی بیان شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه رهبری در سخنان خود بیان کردند کسی حق ندارد به بهره برداری سیاسی از سخنان امام مطابق میل خود بپردازد، بیان کرد: نباید سخنان و سیره امام بخش‌های ایجابی و سلبی بدون توجه به دیگری بیان شود و هرآنچه از طرف امام خمینی به صورت صریح بیان شده است باید نقشه راه قرار گیرد.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری 7 نکته مهم و کلیدی در مورد شاخصه‌های اخلاقی امام خمینی (ره) را ارائه دادند، افزود: نفی اسلام آمریکا و تمسک به اسلام ناب محمدی نخستین شاخصه مورد تاکید رهبری در مورد امام (ره) بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه شاخصه دیگر اخلاقی امام خمینی که به عنوان نکته مورد تاکید رهبری است اعتقاد به اراده مردم و استکبار ستیزی است، گفت: طرفداری از وحدت، تلاش برای حفظ استقلال کشور و حمایت از مستضعفان نکته دیگر از شاخصه‌های مورد تاکید رهبری است.

وی با اشاره به اینکه رهبری تاکید داشتند امام خمینی (ره) دارای نگاه امت ساز بود، بیان کرد: تسنن مورد حمایت آمریکا و تشیع لندنی هیچ کدام مورد تأیید رهبری نیستند و دشمنان وحدت اسلام و مسلمانان هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد 42 اظهار کرد: 15 خرداد سرآغاز نهضت اسلامی و سند مخالفت ملت ما با استبداد و استعمار جدید است؛ این روز در حقیقت بیانگر مظلومیت مردم ایران هم هست چون بسیاری از مردم در این روز به شهادت رسیدند و جرمشان هم فقط حق‌خواهی و طرفداری از امام و راه او بود.

وی با بیان اینکه 52 سال از قیام 15 خرداد می‌گذرد گفت: استبداد خشن دستگاه جبار پهلوی و بیرون کردن دین از صحنه کشور و سیاست، کوشش برای بازگرداندن ایران اسلامی به جاهلیت پیشین و تسلط غیر مسلمانان بر سرنوشت مسلمانان عواملی بودند که امام خمینی(ره) را وادار به موضع‌گیری کردند و دیگر مراجع هم حمایت لازم را داشتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی با هدف حرکت گسترده دین‌ستیزانه شاه و حامیان او ارائه شد و پس از دستگیری امام، قیام دینی 15 خرداد شکل گرفت؛ عدم اتکا به قدرت‌های بزرگ از دیگر ویژگی‌های این قیام بزرگ محسوب می‌شود که نتایج بزرگی به همراه داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری نخستین نتیجه برجسته قیام 15 خرداد را روشن شدن ماهیت ضد دینی شاه و شکست ابهت او دانست و گفت: پیروزی ملت ایران در 22 بهمن 57 بزرگ‌ترین حاصل این قیام عظیم به شمار می‌رود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار