رئیس پژوهشکده بناها و بافت های تاریخی –فرهنگی خبر داد
رئیس پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی–فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از پژوهش درباره ورود لیزر در مرمت بافت‌های تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 06 June 2015
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشری، مهناز اشرفی، رییس پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی–فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر، شروع تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به بخشی از باغ‌های تاریخی، شهرها و روستاها و آثار معماری دست‌کند در دو استان آذر بایجان غربی و شرقی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه با انجام 2 طرح پژوهشی روی بازارهای استان آذربایجان شرقی و بازار کرمان زمینه مناسبی برای راه‌اندازی مقدمات مربوط به ایجاد پایگاه پژوهشی این بازارها فراهم شد خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های پژوهشی سال گذشته با تشکیل کارگروه میراث کشاورزی گام‌های موثری در خصوص شکل‌گیری پایگاه میراث کشاورزی برداشته شد.

اشرفی طرح مربوط به کاربرد لیزر در مرمت و نزدیک‌شدن به تهیه دستورالعمل کاربردی در این زمینه را نیز از دیگر طرح‌های در دست انجام پژوهشکده اعلام کرد و گفت: تهیه و چاپ مقالات علمی مرتبط با موضوع میراث فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این پژوهشکده در سال گذشته بود که منجر به تهیه و چاپ 6 مقاله علمی–پژوهشی، 6 مقاله علمی- ترویجی و 15 مقاله در سایر مجلات علمی شده است.

رییس پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی – فرهنگی، تهیه و آماده‌سازی 2 کتاب شامل مجموعه مقالات اولین همایش معماری دست‌کند و کتابی با موضوع منظر باغ را  از نتایج  فعالیت‌های پژوهشگران این پژوهشکده در حوزه انتشار اعلام کرد.

وی از دیگر فعالیت‌های مهم این پژوهشکده را چاپ تنها مجله علمی- ترویجی مربوط به موضوع میراث فرهنگی یعنی مجله"اثر "عنوان کرد که دبیرخانه این مجله در سال گذشته موفق به چاپ 5 شماره 61 تا 65 در یک سال شده است.

رییس پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی – فرهنگی با اشاره به برگزاری 6 نشست تخصصی –علمی در سال گذشته  افزود: گرفتن  مجوز برای دومین همایش بین‌المللی معماری دست کند از کمیسیون فرهنگی دولت و راه‌اندازی سایت همایش و اعلان فراخوان از دیگر اهم فعالیت‌های این پژوهشکده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار