در نشست «زیر پای مادر» مطرح شد
بهرنگ توفیقی در نشست «زیر پای مادر» بیان کرد که شخصیت های مطلقا سیاه و سفید را در این سریال قبول ندارد.
کد خبر: ۴۴۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 14 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری مهر، نشست خبری سریال «زیر پای مادر» عصر بیست و چهارم خرداد ماه با حضور عوامل این سریال از جمله زینب تقوایی تهیه کننده، بهرنگ توفیقی کارگردان، علیرضا آرا و مجید نوروزی بازیگران برگزار شد. در پایان این نشست بهناز جعفری و درسا بختیاری دو بازیگر دیگر این سریال به جمع عوامل سریال رسیدند.

این نشست با حاشیه هایی همراه بود که باعث شد نشست ناتمام بماند و جمعی از خبرنگاران رسانه های رسمی سالن را ترک کنند.

در ابتدای این نشست بهرنگ توفیقی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره غیبت سعید نعمت الله به عنوان نویسنده و مولف اصلی سریال پاسخ داد: قرار بود آقای نعمت الله بیاید و امیدوارم به این نشست برسد. اما درباره این اثر با همکاری او باید گفت، این اثر حتی در کارگردانی به صورت انفرادی عمل نشد و همانطور که می دانید نعمت الله به عنوان نویسنده در هنگام تصویربرداری کارها هم حضور دارند. ما برای این تعامل مشترک عنوانی نگذاشتیم با این حال مسلما نویسنده بیشتر از هر کسی روی متن مسلط است.

وی اضافه کرد: من به کار تیمی اعتقاد دارم و به همین دلیل کارگردانی را وتو کردن نظر دیگران نمی دانم.

توفیقی درباره دیالوگ های نعمت الله اظهار کرد: این جنس از دیالوگ ها می تواند اثر را به یک کار غنی به لحاظ ادبیات و گفتار تبدیل کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره شخصیت پردازی سریال یادآور شد: من شخصیت های سیاه و سفید مطلق در این سریال را قبول ندارم و فکر می کنم به طور مثال در یکی از سکانس ها «خلیل» به اشتباهات خود اعتراف می کند.

کارگردان سریال «پشت بام تهران» در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتخاب بازیگران توضیح داد: من در انتخاب بازیگر با نویسنده و عوامل کار مشورت می کنم، در این سریال هم تعاملی بین من، نعمت الله و تقوایی تهیه کننده کار وجود داشت و انتخاب بازیگر شکل گرفت. درباره نقش «خلیل کبابی» باید گفت سعید نعمت الله لحن و ادا کردن دیالوگ های کامبیز دیرباز را دوست داشت.

وی در این نشست درباره فیلمنامه های نعمت الله نیز یادآور شد: من به فیلمنامه وفادار هستم و اصلا بلد نیستم بدون فیلمنامه یا با فیلمنامه ناقص کار کنم. شما وقتی با سعید نعمت الله کار می کنید امکان ندارد از قسمت های بعدی فیلمنامه شوکه شوید چون همه چیز از ابتدا مشخص است.

در ادامه زینب تقوایی درباره این سریال که ابتدا به عنوان «لبخند رخساره» نامگذاری شده بود و دلیل تغییر عنوان اظهار کرد: تیم ما عنوان «لبخند رخساره» را دوست داشت اما در زمان پخش سریال با توجه به حساسیتی که روی ماه رمضان وجود دارد تصمیم گیری های دیگری انجام شد. به همین دلیل قرار شد اسمی انتخاب شود که با محتوای کار نزدیکی بیشتری دارد.

مجید نوروزی بازیگر نقش اشکان در سریال «زیرپای مادر» نیز در این نشست، نسبت به پرسشی درباره بازی خود و اغراق هایی که در آن وجود داشته است، پاسخ داد: من چه در تئاتر و چه در تلویزیون بر اساس مدیومی که وجود دارد بازی می کنم و فکر می کنم دو فضای تئاتر و تلویزیونی تفاوت زیادی با هم دارند. با این حال سعی کردم در مدیوم تلویزیون متناسب با همین فضا کار کنم اما نمی دانم چقدر موفق بودم.

همچنین علیرضا آرا نیز درباره همکاری خود با سریال توضیح داد: این دومین همکاری من با بهرنگ توفیقی بعد از سریال «پشت بام تهران» است، آنجا هم سعید نعمت الله، بهرنگ توفیقی و زینب تقوایی حضور داشتند.

وی درباره حضور خود در آثار تلویزیونی و تئاتر عنوان کردم من در این سال ها فرصت زیادی برای کار تصویر داشتم اما بنا به دلایلی بیشتر به تئاتر پرداختم.

در ادامه بهرنگ توفیقی درباره روند پخش این سریال که از ابتدا قرار نبوده در ماه رمضان پخش شود، عنوان کرد: ما در پخش دچار مشکل نشدیم ولی از آنجا که سریال ما برای ماه رمضان ساخته نشده بود مجبور شدیم تغییراتی جزیی در سریال داشته باشیم. به طور مثال مجبور شدیم بعضی از صحنه ها را تلطیف و یا موسیقی را از سکانس عروسی حذف کنیم.

بعد از اینکه تقریبا سوالات خبرنگاران در این نشست به پایان رسیده بود بهناز جعفری بازیگر نقش آتنه به نشست رسید و با عذرخواهی از تاخیر خود در پاسخ به همزمانی حضورش در سریال های «نفس» و «زیر پای مادر» گفت: کاش این اتفاق رخ نمی داد ولی من مقصر نیستم و این تداخل پیش آمده است. ولی خوشبختانه این دو شخصیت نزدیکی با هم ندارند و بسیار متفاوت هم هستند.

این بازیگر در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره شخصیت آتنه و اینکه چقدر این شخصیت قابل باور است، توضیح داد: شخصیت آتنه چندان دور و ماورایی نیست بلکه شخصیتی ملموس است و ما می توانیم آن را در جامعه ببینیم، اما شاید این شخصیت تاکنون در ابعاد تلویزیون دیده نشده و از این حیث برای مخاطب جذاب است. امیدواریم این شخصیت ها بیشتر در تلویزیون دیده شوند چراکه تلویزیون ما همیشه سراغ فضایی پاک و وارسته رفته است البته نه اینکه این شخصیت ها بخواهند آن فضا را خراب کنند اما آنها می توانند به تصویر کشیده شوند.

وی ادامه داد: بخشی از این مساله مربوط به محدودیت هایی است که وجود دارد. به طور مثال سریالی مثل «ساعت شنی» که چندین سال پخش شد، از هر طرف مورد تخریب قرار گرفت و انگار با نمایش این سریال پایه های نظام متزلزل شد.

درسا بختیاری بازیگر نقش ستاره نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره اینکه هم نسلانش با شخصیتی که وی در سریال بازی کرده شباهت دارند، اظهار کرد: این میزان از احترام و یا گفتاری که نقش ستاره دارد، تقریبا در هم سن های من وجود ندارد مگر اینکه به سمت اقشار خاص بروند. با این حال این نقش برای خود من باورپذیر بود و فکر می کنم خیلی ها دوسش دارند.

در بخشی از این نشست علیرضا آرا با اشاره به بعضی از نقدهایی که در فضای مجازی مطرح شده است، گفت: من در این چند روز نقدهایی را در فضای مجازی دیدم که باید گفت بیشتر به تخریب شباهت داشتند اما نقد با تخریب متفاوت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار