کد خبر: ۴۴۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 17 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان یزد با اشاره به رتبه چهارم استان یزد در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته، اظهار کرد: این بسته حمایتی امسال علاوه بر افزایش، هم برای سرمایه ثابت و هم سرمایه در گردش اختصاص خواهد یافت.

 «محمدرضا علمدار یزدی» در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطرنشان کرد: این کارگروه فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده و تاکنون 37 جلسه اصلی به ریاست استاندار و 530 جلسه کمیته تخصصی و کارشناسی که زمینه را برای برگزاری جلسات اصلی فراهم می‌کنند، برگزار شده است .

وی افزود: کارگروه برای دو هزار و سه فقره پرونده مطرح شده در جلسات کارگروه دو هزار و 158 مورد مصوبه داشته که از این  میان، موارد بانکی مطرح شده با یک‌هزار و 699 مورد، 79 درصد از موارد را به خود اختصاص داده و پس از ان موارد مرتبط با تامین اجتماعی با 197 مورد و مشکلات مالیاتی با 96 مورد بوده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان این که در جلسات کارگروه بخشودگی جرایم تامین اجتماعی نیز مصوب شده است، افزود: پرونده‌های بررسی شده در این کارگروه مربوط به صنایع نساجی 356 واحد، صنایع شیمیایی و سلولوزی 326 واحد، صنایع معدنی  348 واحد، صنایع فلزی و برق 321 واحد، غذایی و دارویی130 و سایر موارد 522 واحد بوده است .

علمدار یزدی در ادامه با اشاره به دستور کار این جلسه کارگروه، گفت: پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک‌های عامل از ابتدای سال گذشته آغاز شده و استان یزد با پرداخت بیش از860 میلیارد تومان در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است.

وی در این باره اعلام کرد: دولت در سال جدید بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید را از 16 هزار میلیارد  تومان به 20 هزار میلیارد تومان برای کل کشور افزایش داده است .

علمدار یزدی بیان کرد: بسته رونق تولید در کل کشور، هم برای سرمایه ثابت و هم سرمایه در گردش اختصاص خواهد یافت که شرایط پرداخت تسهیلات را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب و به بانک‌ها ابلاغ می کنیم .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مورد بازپرداخت تسهیلات نیز گفت: در مورد سرمایه ثابت برای واحدهای با پیشرفت بیش از 60 درصد، بازپرداخت در مدت 5 سال است و در مورد سرمایه در گردش برای واحدهای در حال کار نیز مدت بازپرداخت یک سال است که تا دو سال قابل تمدید خواهد بود .

علمدار یزدی در پایان نیز خاطرنشان کرد:  در این جلسه کارگروه به موضوع میانگین بها 97.7 تومان در طول سال برای کنتورهای شرکت گاز با ظرفیت 160 متر مکعب پرداخته شد و پیشنهاداتی برای شرکت ملی گاز ایران مطرح و در آخر مشکلات چند واحد تولیدی بررسی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار