رئیس پلیس راهور استان هرمزگان با اشاره به ۵۷۵ فقره تصادف در محورهای درون شهری استان گفت: در بخش تصادفات منجر به فوت ۴۳ درصد و در مجموع کل تصادفات ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.
کد خبر: ۴۵۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 02 July 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ محمدباقر سلیمی ظهر امروز در نشست خبری از توقیف و تسویه جریمه 1400 دستگاه خودرو با تخلف بالای یک میلیون تومان در سه ماهه نخست سال جاری خبرداد و اظهارداشت:  در این مدت، 70 میلیارد ریال اخطاریه (قبض جریمه) صادر شده است .

وی در ادامه بیان‌داشت: در سه ماهه امسال 117 جلد گواهینامه رانندگانی که الکل، مواد مخدر و روانگردان مصرف کرده بودند، ضبط شده است.

رئیس پلیس راهور استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه امسال در مجموع 575 فقره تصادف در محورهای درون شهری استان به وقوع پیوسته است، گفت: در بخش تصادفات منجر به فوت 43 درصد و در مجموع کل تصادفات 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

سلیمی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 2 هزار و 881 دستگاه موتورسیکلت و یکهزار و 801 خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توقیف شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: از مجموع 132 پرونده اعتراض به خلافی خودروها 30 درصد منجر به صدور رای شده است که در این میان سهم اشتباه ماموران در حین ثبت تخلف و یا پانج قبض 5 درصد است.

رئیس پلیس راهور استان هرمزگان ابراز داشت: امسال تاکنون 13 نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده اند و 518 نفر نیز مجروح شده‌اند.

سلیمی افزود: در 11 درصد از سوانح رانندگی یک پای مقصر شهرداری‌ها، پیمانکاران و متولیان حفاری‌ها هستند که برای مقصران نیز پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه به موجب قانون 60 درصد از کل مبلغ جریمه های رانندگی باید صرف طرح های ترافیکی و خرید تجهیزات فنی کنترل ترافیک شود، اظهار کرد: امسال تا کنون 70 میلیارد ریال اخطاریه ( قبض جریمه) صادر شده است و باید مشخص شود چه میزان از وصولی این رقم در اعتبارات استانی برای بهبود ترافیک و چالش های عبور و مرور در معابر شهری هزینه شده است.

رئیس پلیس راهور استان هرمزگان با اشاره به نصب  بیش از 200 دوربین کنترل سرعت و پایش تصویر در بسیاری از استان‌های کشور از جمله شهر یزد که تخلفات رانندگی را به دقت و بدون خطای انسانی ثبت و اعمال می‌کنند، گفت: در بندرعباس یک دوربین نیز برای ثبت تخلفات و پایش تصاویر وجود ندارد اگر هم دوربینی وجود دارد در اختیار پلیس نیست.

سلیمی ادامه داد: در یک مورد تصادف منجر به فوت عابر 32 ساله در بلوار ساحلی راننده خاطی از محل حادثه گریخت که تاکنون شناسایی نشده است.

وی همچنین تاکید کرد: خودروی هوشمند ثبت تخلفات ساکن که رقم خرید آن حدود یکصد میلیون تومان بیشتر نیست در کلان شهر بندرعباس یک مورد آن نیز وجود ندارد که این کمبودها باید با حضور میدانی و افزایش نیروی انسانی پلیس که روشی قدیمی و منسوخ شده است جبران شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار