استاندار قزوین گفت: احیا سرمایه‌های تاریخی و سنتی شهر راهکار مناسبی برای جذب گردشگران و توسعه گردشگری است و امسال احیا بافت‌های تاریخی و سنتی را در اولویت برنامه‌های استان قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۴۵۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 03 July 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در جریان بازدید از چند بنای تاریخی در حال بازسازی در شهر قزوین اظهار داشت: در مجموعه بازدیدهایی که در سال گذشته و امسال از برخی بناهای تاریخی قابل احیاء و استفاده برای گردشگری صورت گرفت از ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی مطلع شدیم که هر کدام از آنها می‌تواند چهره شهر را متحول کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: شهر قزوین بسیار با ظرفیت است و نشان می‌دهد در گذشته نیز بی‌جهت پایتخت نبوده و فضای جغرافیایی آن به گونه‌ای است که امروز هم می‌تواند بهترین مکان برای گردشگران باشد.

همتی یادآورشد: یکی از راه‌های توسعه قزوین احیا و بازسازی بناهایی تاریخی بلا استفاده و در حال تخریب است که در این راستا خوشبختانه همین چند مکان که امروز بازدید کردیم به قدری زیبا و جذاب است که می‌تواند چهره شهر را متحول کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد رسانه‌ها نیز در معرفی آثار تاریخی کمی غفلت کرده‌اند و باید این کمبود را با تهیه خبر و گزارش‌های بیشتر جبران کنند تا مردم و مسئولان با این قابلیت‌ها آشنا شوند و برای احیاء آنها اقدام کنند.

استاندار قزوین عنوان کرد: اگر بتوانیم همین چند حمام تاریخی و کاروانسرا را احیاء کنیم شهر قزوین با اصفهان و یزد و کاشان می‌تواند رقابت کرده و گردشگران بیشتری را در سال‌های آینده جذب خود کند.

همتی یکی از مشکلات استان را افزایش ظرفیت اقامتی و هتلینگ دانست و گفت: با افتتاح نخستین هتل آپارتمان و یک هتل کوچک با ظرفیت 50 تخت می‌توانیم تخت‌های اقامتی را بیشتر کنیم و این موضوع بستر حضور گردشگران بیشتر در استان را فراهم می کند.

وی گفت: کاروان سرای اردکانی در جنوب شهر قزوین یکی ازشاهکارهای تاریخی است که می تواند به یک هتل اقامتی سنتی مانند شاه عباسی اصفهان تبدیل شود و به رونق اقتصاد استان کمک کند و ما برای احیاء حمام‌های صفا، حاج بیگلر، سرای اردکانی و چند هتل دیگر همه گونه همکاری را انجام خواهیم داد.

استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: امسال احیاء بافت های تاریخی و سنتی را در اولویت برنامه های استان قرار داده‌ایم و با پیگیری جدی تلاش می‌کنیم تسهیلات مورد نیاز بخش خصوصی که با علاقه وارد این عرصه شده اند تامین شود.

وی اضافه کرد: در هفته جاری با حضور در تهران برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز احیاء حمام تاریخی صفا، حاج بیگلر، سرای اردکانی اقدام خواهیم کرد تا این طرح‌ها بسرعت در سال جاری به شرایط مطلوبی برسد و برخی آماده بهره برداری شود.

همتی گفت: استانداری باهمه توان در خدمت میراث فرهنگی و مالکان و سرمایه گذارانی است که علاقه‌مند احیاء و نوسازی بناهای سنتی هستند و امسال تلاش می‌کنیم چهره شهر تغییر کند.

وی بیان کرد: میراث فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال و رونق اقتصادی دارد و باید از این استعداد به خوبی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار