شاعر پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان خواستار راه‌اندازی نشریه تخصصی کودک و نوجوان در استان شد.
کد خبر: ۴۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 09 June 2015

شاعر پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه همدان در عرصه ادبیات کودک در کشور شناخته شده است، گفت: استان نیازمند راه‌اندازی نشریه تخصصی کودک و نوجوان است.

به گزارش فارس، کمال شفیعی‌مشعوف با بیان اینکه استان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نامی شناخته شده در کشور است، اظهار کرد: همدان را باید قطب ادبیات کودک و نوجوان دانست.

وی اضافه کرد: وجود چهره‌هایی همچون مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش، عزت‌الله الوندی، مریم زندی و دیگر شاعران حوزه کودک و نوجوان موجب شده است همدان در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در کشور حرف برای گفتن داشته باشد.

مدیر امور استان‌های مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه همدان نیازمند راه‌اندازی نشریه تخصصی کودک و نوجوان است، خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌ها در حوزه ادبیات کودک و نوجوان انتظار می‌رود رسانه‌های استان به طور تخصصی به این مقوله بپردازند و ظرفیت همدان را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه همدان می‌تواند میزبان جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان باشد، افزود: کانون پرورش فکری و اداره‌کل ارشاد استان در این راستا می‌توانند با انجام رایزنی‌ها و فراهم کردن بسترهای لازم زمینه برگزاری جشنواره ادبیات کودک و نوجوان را در استان فراهم کنند.

شفیعی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر و ادبیات کودک و نوجوان در استان می‌تواند پیوند بین هنرمندان کودک و نوجوان را در عرصه ادبیات و تئاتر فراهم کند و این مهم به طور قطع موجب رشد استعدادهایی در این زمینه خواهد بود.

وی توجه به ادبیات کودک و نوجوان را موجب رشد کودکان و نوجوان دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف استان می‌توانند از هنرمندان عرصه ادبیات کودک در راستای آموزش مفاهیم شهروندی به کودکان و نوجوانان نیز استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار