مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان گفت: بیش از 80 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت تضمینی و توافقی توسط شبکه تعاون روستایی استان خریداری شد.
کد خبر: ۴۵۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 03 July 2017
به گزارش تابناک : سیروس اسدپور صبح امروز در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان حاجی آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک سال گذشته 80 هزار تن و 891 کیلوگرم انواع محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های روستائی و کشاورزی استان به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: این محصولات عمدتا شامل گندم، کلزا، گوجه فرنگی و خرما  به ارزش بیش از 880 میلیارد ریال بوده که به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان هرمزگانی خریداری و در بازارهای داخل و خارج استان به فروش رسیده است.

مدیر سازمان تعاون روستائی استان هرمزگان، هدف از خرید توافقی را کمک به کشاورزان و دامداران در بازاریابی و بازاررسانی محصولات، جلوگیری از زیان دولت از طریق کاهش دامنه خریدهای تضمینی و کاستن فاصله تولید به مصرف عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای تعاون روستایی، رسیدگی به اقتصاد روستایی بوده  که با اجرای طرح خرید تضمینی و توافقی این امر انجام شده است و در راستای سیاست‌های حمایتی دولت به منظور تنظیم بازار و بخشش کشاورزی، سیاست خرید تضمینی توافقی محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

اسدپور تصریح کرد: از مجموع خریدهای انجام شده،58 هزار تن محصولات کشاورزی با ارزش اقتصادی 700 میلیارد ریال بصورت تضمینی و 23 هزار تن به ارزش 180میلیارد ریال در قالب توافقی خریداری شده است.

وی از توزیع 4 هزار و500 تن کود شیمیایی و 8 هزار تن سبوس برای حمایت از تولیدات کشاورزی و دامپروری در سال 95 بین روستائیان و کشاورزان خبر داد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان تصریح کرد: 126میلیون لیتر مواد سوختی شامل نفت گاز، نفت سفید و بنزین در بین روستائیان این استان در سال گذشته توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی می‌تواند در حذف واسطه‌ها و رساندن کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب به دستت مصرف‌کننده نقش مؤثری را ایفا کند، اظهار داشت: راهبرد اصلی تعاونی روستایی و کشاورزی توزیع کالاهای اساسی در مناطق محروم برای رفاه حال روستائیان و اقشار آسیب‌پذیر است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان همچنین از عرضه 3هزار و 900 تن انواع محصولات کشاورزی در غرفه‌های دائمی و موقت خبر داد و گفت: خرید و فروش محصولات کشاورزی اقدامی در راستای حذف واسطه‌گری خرید و فروش محصولات کشاورزی است.

بیش از 135 هزار نفر عضو 140 تشکل و تعاونی روستایی استان هرمزگان هستند.





منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار