تابناک: مرضیه برومند، کارگردان و عروسک گردان ایرانی در مراسم بزرگداشت از مرضیه محبوب با اعلام اینکه وی تصمیم دارد به دلیل خستگی از برخی مسئولان ومتولیان حوزه هنر از کار عروسک سازی و عروسک گردانی کناره گیری کند.
کد خبر: ۴۵۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 03 July 2017
تابناک اصفهان: مرضیه محبوب سازنده تمام عروسک هایی که ایرانی ها با آن خاطره دارند و شاخص ترین آن را می توان به کلاه قرمزی و پسر خاله و عروسک های خونه مادر بزرگه و غیره اشاره کرد امروز در حالی از وی قدر دانی شد که چهره های شاخص عروسک ساز و عروسک گردان که نقش موثری در ساخت و تولید فیلم های عروسکی دارند و دنیای کودکی بچه های ایرانی را می سازند، هیچ گاه مورد تقدیر و تشکر قرار نگرفتند.

مرضیه محبوب امروز در حالی به تجلیل در آمد و مشقت کاری و سختی زندگی عروسک سازان را برای عموم مردم به نمایش گذاشتند و قسمت کوچکی از زندگی چهره شاخص عروسک سازی ایرانی را پخش کردندکه متولیان امر فرهنگ و هنر هیچ گاه جایگاهی و قدر و منزلتی برای این افراد مشخص نکردند.
 
وی با گلایه از اینکه به هنگام ساخت فیلم نه نه نمکی و آماده شدن صحنه ما را مجبور کردند که چون صحنه آماده است یک فیلم سینمایی را روی این صحنه بسازند و ما مجبور شدیم وسط کار و ضبط فیلم متوقف و بعد از آماده شدن ان فیلم سینمایی ، ادامه فیلم را ضبط کنیم .
 
مرضیه محبوب که ورود خود را به ساخت عروسک های نمایشی از پس از ورود به دانشگاه دانست گفت:‌ عروسک سازی یک حرفه بسیار سخت و طاقت فرسایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار