رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از راه اندازی دستگاه لاپاراسکوپ و انجام نخستین عمل جراحی با این دستگاه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 05 July 2017
به گزارش تابناک : محمد مورخ بیان داشت: به حول و قوه الهی و پشتیبانی و هماهنگی ریاست دانشگاه علوم پزشکی, معاون درمان و همه همکاران ضمن راه اندازی دستگاه لاپاراسکوپ، دیروز نخستین عمل جراحی با دستگاه لاپاراسکوپی توسط متخصص جراحی  انجام شد.

دکتر مورخ ابرازداشت: تهیه این دستگاه و استفاده از آن تحول بزرگی در سهولت انجام اعمال جراحی و کاهش عوارض آنها ایجاد خواهد کرد؛ لاپاراسکوپی یا پهلوبینی( Laparoscopy)  نوعی تکنیک برای درون‌بینی شکم حفره صفاق و لگن است. اغلب، لاپاراسکوپی اقدامی تشخیصی است ولی گاه می‌تواند درمانی نیز باشد؛ همچنین عمل جراحی آپاندیس به روش لاپاراسکوپی یا برداشتن کیسه صفرا به همین روش، توسط این دستگاه انجام می شود.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب با اشاره به  چگونگی روش کار این دستگاه اظهار داشت:  ابتدا با یک برش بسیار کوچک بالای ناف و از طریق عبور این وسایل داخل حفره شکم مورد بررسی قرار می گیرد؛ با مشاهده تصاویری که با استفاده از دوربین داخلی شکم رویت می شود،  اقدام تشخیصی – درمانی مناسب صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جهت اقدام درمانی با استفاده از ابزارها جهت برداشت کیسه صفرا، آپاندیس، کانسرهای روده، معده، کولون، کیست های تخمدان، تومورهای تخمدان اقدام می شود. مزیت های این روش شامل: برش کم و دید بهتر فضای داخل شکم، ترخیص زودتر و درد کمتر است.




منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار