رئیس پلیس‌ مبارزه با مواد مخدر استان : همه مکان‌هایی را که محل تجمع معتادان در شهر یاسوج بوده‌اند را پاکسازی کردیم . محل‌هایی مانند پارک چشمه نباتی و سایر محل‌های تجمع کاملا از وجود معتادان پاکسازی شده است.
کد خبر: ۴۵۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 06 July 2017
امروزه استعمال مواد مخدر شامل طیف وسیعی از مواد از سنتی تا صنعتی و جدید را شده است و میزان مصرف هم در هر گروه از این مواد متفاوت است . اگر چه قبلا عمده مواد مصرفی معتادان به اینگونه مخدرها ، تریاک و هروئین بود اما امروز منوی وسیع تری پیش روی مصرف کنندگان قرار دارد.
در نشست خبری اعضای شورای مخدر با خبرنگاران ، عمده مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد ، تریاک عنوان شد و البته کمترین هم به یکی از مواد مخدر صنعتی ، یعنی شیشه بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تریاک و شیشه پرمصرف‌ترین و کم‌مصرف‌ترین مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد است.
بالش‌زر رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌ها همیشه یاور پلیس استان در راه مبارزه و مقابله و پیشگیری از مواد مخدر بوده‌اند اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه عدم همکاری رسانه‌ها را در این حوزه مشاهده نکرده‌ایم.
 
 بیش ترین و کمترین مواد مخدر مصرفی میان معتادان در کهگیلویه و بویراحمد/محل تجمع معتادین یاسوج پاک سازی شد
 
رئیس پلیس‌ مبارزه با مواد مخدر استان به برخی از مناطقی که محل تجمع و مصرف معتادان در یاسوج شده بود اشاره کرد و گفت : همه مکان‌هایی را که محل تجمع معتادان در شهر یاسوج بوده‌اند را پاکسازی کردیم . محل‌هایی مانند پارک چشمه نباتی و سایر محل‌های تجمع کاملا از وجود معتادان پاکسازی شده است.
بالش زر در ادامه به بیان آماری در خصوص کشفیات مواد مخدر در سه ماه سال جاری در استان و مطابقت آن با مدت مشابه سال قبل ارائه کرد و گفت: در سال جاری و تاکنون هزار و 117 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که در مدت مشابه سال قبل این میزان 582 کیلوگرم بوده که بیش از 90 درصد رشد را در زمینه کشفیات داشته‌ایم که از این مقدار هزار و 16 کیلوگرم تریاک بوده است.

این مسؤول افزود: تعداد خودروهای توقیف شده در مدت سپری شده از سال جاری در استان 93 خودرو بوده که در سال گذشته این تعداد 79 خودرو بوده که رشد 13 درصدی توقیف خودرو را نشان می‌دهد.

بالش‌زر ادامه داد: در سال گذشته تعداد 535 نفر دستگیر شدند و امسال تعداد دستگیر شدگان 530 نفر تاکنون بوده است.

وی بیان کرد: تعداد 60 طرح پاکسازی را تاکنون داشته‌ایم که در این طرح‌ها به مقدار 48 کیلوگرم کشفیات داشته‌ایم.

بالش‌زر به میزان کشفیات در سال گذشته و سال جدید اشاره کرد و گفت: کشفیات سالانه ما در سال گذشته 4 هزار و 467 کیلوگرم بود که بیش از دو هزار نفر هم دستگیر کردیم و به تعداد 347 خودرو نیز توقیف شد که نسبت به سال قبل از آن در کشفیات 13 درصد رشد داشتیم.
وی همچنین به میزان مصرف مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: تریاک در رده اول و شیشه در رده آخر قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار