معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ۱۲ فقره طرح مرتع داری در استان به مساحت بیش از ۷۷ هزار هکتار در سال زراعی (۹۵-۹۶) تحت پوشش بیمه حمایت از محصولات کشاورزی و منابع طبیعی قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۵۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 06 July 2017
به گزارش تابناک : مجید پوربلیغی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون با اجرای این طرح، ۱۰۸ بهره بردار در هرمزگان هم بیمه شدند.
وی بیان داشت: مرتعداران می توانند با در دست داشتن پروانه چرای دام و یا طرح مرتعداری برای نام نویسی در صندوق بیمه محصولات کشاورزی و منابع طبیعی، به بانک کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارکرد: طرح های مرتعداری به مدت ۶ ماه در مقابل خطر ناشی از بلایای طبیعی شامل خشکسالی، سیل و تگرگ زیرپوشش بیمه قرار می گیرند.
پوربلیغی گفت: هدف از اجرای این طرح، حمایت از مجریان طرح‌ های مرتعداری خسارت دیده بر اثر عوامل طبیعی است که می‌تواند یکی از راهکارهای اصولی سرمایه‌گذاری در راستای توانمند سازی جوامع روستایی و مجریان و بهره برداران این بخش محسوب شود.
از مساحت هفت میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد




منبع : تاوان گذار 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار