مدیر کل انتقال خون البرز گفت: ماهانه دو هزار واحد خون مازاد به تهران ارسال می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 08 July 2017
به گزارش تابناک : محمد رضا مهدی زاده در جلسه شهرهای منطقه یک سازمان انتقال خون که امروز(17 تیر)، به میزبانی البرز برگزار شد، اظهارکرد: طبق تصمیمات سازمان انتقال خون، 31 استان کشور به نه منطقه تقسیم شده‌اند.

وی ادامه داد: در این تقسیم بندی‌ استان‌های تهران، البرز، سمنان‌، مرکزی‌، قزوین و قم جزء استان‌های منطقه یک قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برگزاری چنین جلساتی با هدف استفاده از نیروی انسانی ادارات کل انتقال خون استان‌های مجاور، بهره گیری از تجهیزات و همچنین استفاده از شبکه خون رسانی استان‌هایی که در یک منطقه قرار دارند، صورت می‌گیرد.

این مسئول ابرازکرد: به عنوان مثال هر ماه دو هزار واحد خون مازاد نیاز از البرز به استان تهران ارسال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون البرز با اشاره به خون اهدایی البرزی‌ها در سه ماه اول امسال توضیح داد: در سه ماه اول امسال 16 هزار واحد خون درالبرز اهدا شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

مهدی زاده اظهار کرد: از این 16 هزار واحد بیش از 30 هزار فراورده خونی تولید و در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان استفاده شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت 14 هزار واحد پلاسما جهت فراوری به پالایشگاه ارسال شد تا پس از فراوری به خارج ازکشور ارسال شود.

این مسئول افزود: این پلاسماها بعد از فراوردی به فراورده هایی مثل فاکتور هشت و نه تبدیل و بعد به داخل کشور برمی‌گردند تا به مصرف بیمارانی همچون بیماران هموفیلی و سوختگی برسند.

وی در بخش انتهایی صحبت‌های خود با اشاره به‌کاهش میزان اهدای خون در فصل تابستان توضیح داد: ‌در فصول‌گرم میزان اهدای خون تا حدودی کاهش می‌یابد، ولی خون و فراورده هایش در تمام طول سال مورد نیاز است، به همین دلیل از شهروندان به ویژه اهداکنندگان مستمر تقاضا می‌شود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و نسبت به اهدای زندگی به نیازمندان اقدام کنند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار