مدیرعامل تشکل پیام‌آوران اردیبهشت گفت: سالانه میلیون‌ها لیتر نفت صرف تهیه کیسه‌های نایلونی می‌شود که هریک از ما 10 دقیقه بیشتر با این کیسه‌های کار نداریم.
کد خبر: ۴۵۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 12 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، شیرین خوانساری در همایش روز جهانی بدون کیسه‌های نایلونی که امروز(21 تیر) در کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: اگر هریک از ما جمعیت 80 میلیون نفری ایران فقط یه کیسه نایلونی در روز کمتر استفاده کنیم، با احتساب 356 روز سال، صرفه‌جویی میلیاردی در مصرف کیسه‌های نایلونی را رقم می‌زند.

وی با اشاره به غیرقابل بازیافت بودن کیسه‌های نایلونی، خاطرنشان کرد: این کیسه‌ها حدود 300 تا 400 سال در طبیعت می‌ماند و پس از تجزیه نیز مواد سمی وارد طبیعت می‌کنند که وارد آب، خاک، هوا و... می‌شود و در نهایت به چرخه تغذیه موجودات زنده برمی‌گردد.

مدیرعامل تشکل پیام‌آوران اردیبهشت افزود: سالانه میلیون‌ها موجود زنده به دلیل خوردن تکه‌های کیسه پلاستیکی و یا گیر افتادن در آن از بین می‌روند.

خوانساری با بیان اینکه مواد اولیه تهیه کیسه‌های نایلونی نفت است، خاطرنشان کرد: سالانه میلیون‌ها لیتر نفت صرف تولید این کیسه‌ها می‌شود و این در حالیست که هر یک ما 10 دقیقه بیشتر با این کیسه‌ها کار نداریم و فقط از زمان خرید تا حمل به منزل به کیسه نیاز داریم و سپس آن را دور می‌اندازیم.

به گفته این فعال محیط زیست، یکی از راه‌های کاهش مصرف کیسه‌های نایلونی استفاده از زنبیل، کیسه پارچه‌ای و حتی مانند گذشته استفاده از دستمال ابریشمی برای خرید است.

خوانساری با تاکید بر اینکه راهکار قانونی برای کاهش مصرف کیسه‌های نایلونی هم باید از سوی مسئولین اندیشیده شود، گفت: می‌توان با تشویق‌ها و تخفیف‌های مالیاتی فروشگاه‌ها را به استفاده از کیسه پارچه‌ای به جای کیسه نایلونی ترغیب کرد. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار