مقامات آمریکایی اعلام کردند، پس از ماهها تاخیر؛ دولت ترامپ در حال نهایی کردن طرح هایی برای اعمال تغییرات در فرماندهی نظامی این کشور در امور عملیات های دفاعی و تهاجم سایبری به امید تقویت توانایی آمریکا در انجام حملات سایبری علیه گروه داعش و دیگر دشمنان واشنگتن است.
کد خبر: ۴۶۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 18 July 2017
به گزارش تابناک : تحت این طرح ها فرماندهی سایبری آمریکا در نهایت از آژانس امنیت ملی جدا شده و مستقل خواهد شد.
مقامات آمریکایی اعلام کردند که همچنان کار بر روی جزئیات این طرح ها در حال انجام است و انتظار می رود تصمیم و اعلام اجرای این طرح ها در هفته های آتی انجام شود.
این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، تصریح کردند هدف دادن استقلال بیشتر به فرماندهی سایبری آمریکا و رها شدن از تنگناهای ناشی از هماهنگی با آژانس امنیت ملی آمریکا است.
این اقدام دولت ترامپ بازتاب تهدیدهای فزاینده ناشی از حملات سایبری و نفوذ از سوی کشورهای دیگر، گروههای تروریستی و هکرها است.
آمریکا مدتها بود که به آرامی در فضای سایبری فعالیت می کرد و از این شرایط برای جمع آوری اطلاعات، اختلال در شبکه های دشمن و کمک به ماموریت های نظامی متعارف استفاده می کرد. اما همزمان با اینکه دیگر کشورها و رقبای آمریکا استفاده از فضای سایبری و حملات سایبری را گسترش دادند، واشنگتن در بهبود توانایی عملیات های سایبری خود مصصم شد.
کارشناسان معتقدند که این فرماندهی جدید برای تثبیت جایگاه خود به زمان نیاز دارد.





منبع : آسوشیتدپرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار