دو محموله بزرگ قاچاق سوخت به مقدار 400 هزار ليتر توسط ناوتيپ ذوالفقار منطقه يکم نيروي دريايي سپاه در تنگه هرمز کشف و توقيف شد.
کد خبر: ۴۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 11 June 2015
 به گزارش تابناک - جزیره، در جريان عمليات گشت‌زني و رهگيري تحرکات و تردد شناورها در تنگه هرمز، رزمندگان ناوتيپ ذوالفقار نيروي دريايي سپاه مستقر در جزيره قشم دو محموله 400 هزار ليتري سوخت قاچاق که به مقصد يکي از کشورهاي همسايه بارگيري شده بود، شناسايي و متوقف کردند.

بر اساس اين گزارش، شناسايي و توقيف اين دو شناور زماني به وقوع پيوست که واحدهاي گشت و شناسايي ناوتيپ در ساعت ۸ شب، نسبت به موقعيت تردد و محموله آن‌ها مشکوک شده و دستور توقف آن‌ها را صادر کردند.

در اين عمليات و پس از صدور اخطارهاي لازم، ۱۱ فروند از شناورهاي تندرو ناوتيپ ذوالفقار، دو کشتي مورد نظر را تعقيب و متوقف کرده و اقدام به بازرسي محموله آن کردند که در پي اين بازرسي مخازن سوخت قاچاق در حجمي حدود 400 هزار ليتر کشف و ضبط شد.

در بازجويي اوليه از قاچاقچيان معلوم شد که اين محموله از آب‌هاي ايران به مقصد آب‌هاي يکي از کشورهاي همسايه براي فروش به قيمت بسيار بالاتر، بارگيري شده است.

گفتني است؛ قاچاقچيان به همراه محموله سوخت کشف شده و دو شناور توقيف شده براي پي گيري‌هاي تکميلي و رسيدگي قضايي به مقامات مسوول در جزيره قشم تحويل داده شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار