رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد از ثبت 3 هزار سند در اداره اوقاف این ناحیه خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 11 June 2015
حجت‌الاسلام محمد ذاکری در نشست خبری پیرامون تشریح فعالیت‌های اوقاف ناحیه یک مشهد اظهار کرد: به روزرسانی اسناد اجاره از جمله اولویت‌های ناحیه یک اوقاف است و در حال حاضر 500 رقبه از موقوفات این ناحیه امسال تجدید اجاره شده است.

وی افزود: مشخص شدن وضعیت مستاجران و موقوفات در دستور کار قرار دارد که در همین راستا از دی ماه سال گذشته تاکنون 51 مورد تعیین تکلیف انجام شده که در آینده مابقی موقوفات هم تعیین تکلیف می‌شوند.

ذاکری عنوان کرد: در ناحیه یک مشهد 3 هزار و 181 موقوفه وجود دارد و 18 هزار و 589 مورد رقبه زیر مجموعه موقوفات ناحیه یک مشهد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد عنوان کرد: وظیفه ما نظارت و کنترل بر موقوفه‌های زیرمجموعه اوقاف است که این نظارت تخلف‌ها را کاهش و اعتماد عمومی را در جامعه افزایش می‌دهد و این افزایش اعتماد عمومی سبب آشنایی و علاقه بیشتر مردم به وقف می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر موقوفه‌ها سبب می‌شود عرصه و اعیان‌های موقوفات در جدول تعیین شده بازدید شوند و اگر تغییر کاربری داشته باشند برای استیفای حقوق موقوفه‌ها پیگیر خواهیم بود، بنابراین وظیفه اصلی ما حراست از موقوفات است.

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد بیان کرد: در اداره اوقاف توجه ویژه به نیت وقف داریم و به اهداف واقفان در وقفشان توجه می‌شود.

ذاکری در پایان بیان کرد: در سال 93 تعداد 63 مورد وقف جدید در شهرستان مشهد انجام شد و از ابتدای امسال تاکنون 12 مورد وقف جدید در مشهد به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار