آنچه از 700 میلیارد دلار درآمدهای نفتی گذشته برای آذربایجان غربی میراث برجای مانده است 40 هزار تحصیلکرده بیکار لیسانس، فوق لیسانس و دکتراست.
کد خبر: ۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸ 13 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه، سعادت استاندار آذربایجان غربی گفت: آن هنگام که ما در این استان مسئولیت داشتیم، در دوره گذشته بیکارها عمدتا بیسواد و زیر دیپلم بودند.

وی که در آیین افتتاح نخستین کارخانه تولید پلی استر اسپانباند خاورمیانه در ارومیه سخن می گفت ادامه داد: این برای ما ننگ است که در دانشگاههایی که خودمان تاسیس کردیم جوانهایمان را به درس بگماریم و بعد فارغ التحصیلی روی دست خانواده هایشان بمانند.

استاندار آذربایجان غربی اظهارداشت: انصاف نیست با اینهمه درآمد نفتی که کشور داشت وضع اینگونه شود که اینهمه بدهی به پیمانکاران بالا بیاوریم و آنهایی که بازوهای اجرایی دولت در پروژه ها بودند زمین گیر شوند.

آقای سعادت با اعلام اینکه راه نجات کشور کوچک شدن دولت و تقویت بخش خصوصی است اذعان داشت: 14 الی 15 درصد بودجه های مصوب مجلس استانی است و از این رقم 70 درصد آن طبق ضوابط اجرایی باید هزینه شود یعنی عملا اختیاری برای هزینه کرد بودجه برای استانها باقی نمی ماند.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی تولید برق آذربایجان غربی 1500 مگاوات است ولی عملا 1200 مگاوات تولید می شود. از این مقدار 800 الی 900 مگاوات به مصرف می رسد و بقیه صادر می شود این درحالی است که مجتمع آلومینیوم المهدی بندرعباس به تنهایی 1500 مگاوات مصرف برق دارد.

وی الگوی توسعه کشور را از بعد از انقلاب به صورت پیاز تشبیه کرد که استانهای نزدیک به پایتخت از شعاع 120 کیلومتری به آن طرف صاحب بودجه و امکانات و صنایع بزرگی شدند و سهم آذربایجان غربی که لایه آخر این پیاز بود بسیار ناچیز است.الان هم که می خواهیم وضعیت را تغییر بدهیم دیگر دلار 7 تومانی نداریم!

این عادت خوبی نیست که هر مسئولی ،تمامی گناهان را گردن مسئول قبلی بیاندازد و خود را مبرا از هر تقصیر و کوتاهی بداند.چرا که با ادامه چنین روندی ،مسئولین بعدی نیز حداقل از عملکرد شما انتقاد یکجانبه خواهند کرد و شما دیگر نیستید که از آن دفاع کنید. بهتر است که هرکسی آنچه را که انجام داده و آنچه را که انجام نداده را با شهامت بیان کند ،شاید دست قدرتمند مردم برای یاریش جلو اید.وگرنه با متهم کردن این و آن کارها پیش نخواهد رفت و ما همچنان درجا خواهیم زد.

هشت سال دوران دفاع مقدس بر این ملت ثابت کرده است که هیچ کاری نشد ندارد اگر بخواهیم میتوانیم ،اما چرا بعضیها نمیخواهند و عمدا نمیتوانند خود حدیث مفصلی است ...

استان ما که در امر نمیخواهیم تا نمی توانیم بسیار ید طولانی دارد ،همواره در شاخصهای اعلامی کشور در آخرین ها بوده ایم و جالب اینکه هر مسئولی بسیار صبورانه از سکوی پرواز این استان برای خود پستهای جدید و بالاتری را احراز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار