مدیرکل محیط زیست استان اصفهان مطرح کرد:
تابناک: مدیرکل محیط زیست استان اصفهان درباره وضعیت شرکت های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان که در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته اند، گفت: این شرکت ها همچنان درلیست صنایع آلاینده قرار دارند و چنانچه نسبت به تعهدات خود برای رفع آلایندگی بی توجهی کنند، پیگیری قضایی اداره کل محیط زیست استان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 13 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حمید ظهرابی، عدم هماهنگی و همکاری بین بخشی و وجود پیچیدگی های اقتصادی و اجتماعی مرتبط با این موضوع را از جمله دلایل عدم موفقیت انتقال صنایع آلاینده اصفهان بیان کرد.

وی در عین حال گفت: تلاش ها برای انتقال این صنایع از فاصله شعاع تعیین شده ( 50 کیلومتری شهر اصفهان ) با برگزاری جلسات هماهنگی بین بخشی ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان درباره موفقیت های طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان که از سال گذشته آغاز شد، گفت: برای اجرای این طرح جلسات ویژه و فشرده ای با حضور دستگاههای مرتبط و مسئولان ارشد استان برگزار شد و موفقیت هایی نیز به دست آمد.

وی تغییر سوخت نیروگاهها، تولید و توزیع بنزین و گازوئیل یورو چهار، تشدید برخورد با صنایع آلاینده و افزایش و پایش و مراقبت دو برابری واحدهای صنعتی ، بهبود سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری و استفاده از اتوبوس های گازسوز را از اقدامات انجام شده برای بهبود کیفی هوای کلانشهر اصفهان اعلام کرد.

ظهرابی در عین حال تصریح کرد: حدود 40 درصد از اهداف پیش بینی شده طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان محقق شده اما 60 درصد دیگر باقی مانده است که باید با همکاری بین بخشی به این اهداف دست یابیم.

*** فولاد مبارکه و ذوب آهن همچنان در لیست صنایع آلاینده قرار دارند

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان درباره وضعیت شرکت های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان که در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته اند، گفت: این شرکت ها همچنان درلیست صنایع آلاینده قرار دارند و چنانچه نسبت به تعهدات خود برای رفع آلایندگی بی توجهی کنند، پیگیری قضایی اداره کل محیط زیست استان انجام خواهد شد.

وی افزود: این شرکت ها برنامه های خود را برای رفع نواقص جهت کاهش آلایندگی خود ارائه کرده اند و ما منتظر اجرای کامل این برنامه ها از سوی شرکت های یاد شده هستیم.

** در حوزه حمل و نقل عمومی نیز موفقیت چشمگیری حاصل نشده است

ظهرابی فرهنگ سازی برای استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از راهکارهای کاهش آلودگی کلانشهر اصفهان دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی در این راستا مستلزم ایجاد امکانات مناسب حمل و نقل درون شهری و افزایش اتوبوس و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود در سال گذشته 200 اتوبوس جدید از سوی شهرداری اصفهان به ناوگان حمل و نقل درون شهری اصفهان افزوده شود، گفت: از این تعداد حدود 70 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان افزوده شده است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جدید نیز قرار است 250 اتوبوس به این ناوگان اضافه شود، افزود: از این تعداد 170 دستگاه ، اتوبوس دو کابین هستند.

*** آلایندگی صنایع بختیار دشت تحت کنترل است

ظهرابی از تشکیل کارگروهی برای کنترل آلودگی صنایع بختیار دشت واقع در شمال شهر اصفهان خبر داد و گفت: این کارگروه که از سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده است میزان آلایندگی و فعالیت صنایع مستقر در بختیار دشت از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه شهید محمد منتظری و شرکت صنایع شیمیایی ایران را با دقت زیر نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه نشست کارشناسان این کارگروه هر یک ماه یکبار با مسئولان شرکت های یاد شده برگزار می شود، افزود: در این نشست ها میزان آلایندگی این شرکت ها بررسی و تدابیر لازم برای کاهش آلاینده ها اتخاذ می شود.

*** 50 درصد جمعیت حیات وحش بزرگ جثه ایران در اصفهان قرار دارد

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان یکی از مهمترین مناطق کشور در زمینه گونه های حیات وحش است، اظهارکرد: حدود 50 درصد جمیعت حیات وحش بزرگ جثه کشور در استان اصفهان قرار دارند اما امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی اداره کل محیط زیست استان برای حفظ این مجموعه ارزشمند بسیار اندک است.

وی تصریح کرد: در این حوزه محیط زیست استان نقص ها و ضعف های زیادی دارد و اعتبارات تخصیص یافته به محیط زیست اصفهان در خور وظایف تعیین شده نیست.

ظهرابی با بیان اینکه در بین کلانشهرهای کشور کمترین میزان اعتبار تملک دارایی سرمایه به اصفهان اختصاص یافته است، گفت: نگاه فرمانداران شهرستان ها به محیط زیست باید بیشتر شود و باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نیاز است تا در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها به چالش های محیط زیست شهرستان ها توجه بیشتری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار