رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی رودان گفت: نخستین جشنواره لیموترش اواخر مردادماه امسال به مدت یک روز دراین شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 30 July 2017
به گزارش تابناک : افشین واحدی یکشنبه معرفی محصول با کیفیت لیمو ترش رودان، بازاریابی، حمایت از باغداران وایجاد بستری برای ایجاد و را ه اندازی صنایع فراوری وبسته بندی لیموترش را ازمهمترین هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی ، از رودان بعنوان قطب مهم و اصلی تولید لیموترش در هرمزگان نام برد وافزود: درحاشیه ای جشنواره علاوه بر نمایشگاهی از محصولات کشاورزی آیین های متنوعی با هدف معرفی آداب و رسوم بومی محلی شهرستان رودان نیز برگزار می شود.
واحدی اضافه کرد: اولین جشنواره محلی لیموترش رودان از سوی این تشکل (هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی) و با مشارکت و حمایت و همکاری سازمان جهادکشاورزی هر مزگان و تعدادی از دستگاههای اجرایی و حاکمیتی این استان شامل استانداری و فرمانداری شهرستان رودان برگزارمی شود.
دراطلاعات منتشره سازمان جهادکشاورزی هرمزگان سطح زیرکشت لیموترش در این استان حدود 10 هزارهکتار اعلام شده که شش هزارو 250هکتاربا تولید سالیانه بیش از 138هزارتن به رودان اختصاص دارد.
دراین اطلاعات اضافه شده در یک دهه گذشته تاکنون به علت بیماری بیماری جاروک لیموترش و خشکسالی های مستمر خسارت های زیادی به بهره برداران وارد شده طوریکه افزون بر 13هزارهکتار از باغهای لیموترش هرمزگان در شهرستانهای رودان، میناب و رودان به کلی از بین رفته اند.
شهرستان 110هزارنفری رودان بعنوان یکی از چهارقطب کشاورزی هرمزگان در 90کیلومتری شرق بندرعباس مرکز این استان قرار دارد که شغل اکثریت ساکنان آن کشاورزی و دامداری است.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار