رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:
تابناک: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مراحل انتخاب شهردار اصفهان قرار داریم و آنچه در اخبار و شبکه‌های مجازی عنوان می‌شود تنها گمانه‌زنی‌ است.
کد خبر: ۴۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 13 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رضا امینی پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می‌کنیم، اظهار کرد: ماه رمضان ماهی است که در آن برای راهنمایی مردم، بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل قرآن نازل شده است.

وی به بزرگی ماه رمضان اشاره کرد و ادامه داد: این ماه به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته می‌شود و از این ماه به عنوان ماه میهمانی خدا نیز نامبرده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تفاوت ماه رمضان با ماه‌‌های دیگر تصریح کرد: به گفته پیامبر اسلام (ص) خواندن یک آیه از قرآن در این ماه مانند یک ختم قرآن است و به گفته حضرت علی (ع) خواب روزه‌دار عبادت،سکوتش تسبیح، دعایش پذیرفته و عملش دو برابر است.

وی به سالگرد عملیات بیت‌المقدس هفت اشاره کرد و افزود: سالگرد شهادت شهدای جمعیت مؤتلفه را گرامی می‌داریم.

امینی با اشاره به شکل‌گیری هیئت‌های موتلفه اسلامی تاکید کرد: هیئت‌های موتلفه اسلامی از ائتلاف سه جمعیت با یکدیگر در سال 1342 پدید آمد و در گذشته در آغاز جریان انقلاب اسلامی در جریان انجمن‌های ایالتی و ولایتی و قضا‌یای رفراندوم قلابی شاه در ششم بهمن1341 این افراد که به صورت پراکنده بودند، تحت رهبری امام (ره) به فعالیت پرداختند.

وی اضافه کرد: امام (ره) در اوایل سال 42 آنها را در قم با یکدیگر آشنا و مرتبط ساخت و از این ارتباط جمعیت‌های موتلفه اسلامی را به وجود آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به سالگرد تاسیس جهاد سازندگی به فرمان (ره) اشاره کرد و گفت: پس از گذشت حدود چهار ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در پیامی ضرورت تشکیل جهاد سازندگی را به منظور آبادانی روستا‌ها اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه در پی این پیام، جهاد سازندگی با دو هدف اصلی تشکیل شد، اظهار کرد: رفع محرومیت از روستا‌ها و تأمین درآمد کافی و ایجاد اشتغال در روستا‌ها و رشد و شکوفایی کشاورزی از اهداف راه‌اندازی جهاد سازندگی است.

امینی با بیان اینکه فعالیت جهاد سازندگی در سال‌های نخست آن به عمران، خدمت‌رسانی و آموزش‌های فنی منحصر بود، ادامه داد: اما بنا به ضرورت و مقتضیات جامعه، مسئولیت‌های جهاد به صورت دائمی در حال تغییر و تحول بود و رسیدگی به اموری چون امور فرهنگی، بهداشت و اشتغال را نیز عهده‌دار شد.

وی با اشاره به اینکه وظایف محوله به جهاد سازندگی در طول جنگ، پشتیبانی و امور مهندسی جبهه و بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده بوده است، تصریح کرد: احداث 205،74 کیلومتر خاکریز، 29٫447 سنگر، 11هزار و 846 کیلومتر راه‌سازی، ساخت 4هزار و 807 پل، 35 اسکله، 30 سد و حفر 216 کیلومتر کانال نمونه‌ای از عملکرد جهاد سازندگی طی جنگ است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: طراحی و ساخت طولانی‌ترین پل شناور به طول 14 کیلومتر که ارتباط بین جزایر مجنون و ساحل مور را امکان‌پذیر می‌ساخت از اعمال برجسته‌ جهاد سازندگی است.

وی با بیان اینکه پس از پایان جنگ، جهاد سازندگی با تمام امکانات خود به بازسازی مناطق جنگ‌زده پرداخت، تاکید کرد: آماده‌سازی شهر جدید قصر شیرین، لایروبی رودخانه بهمن‌شیر و موارد دیگر از جمله این اقدامات است.

امینی افزود: در مراحل انتخاب شهردار اصفهان قرار داریم و آنچه در اخبار، رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی عنوان می‌شود تنها گمانه‌زنی‌ها است و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم با هماهنگی، همکاری و از سر وظیفه‌شناسی به انتخاب شهردار برسیم.

وی با تاکید بر اینکه اسامی افرادی که سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی کشور هستند در فرایند انتخاب شهردار طرح می‌شود، گفت: از اعضای شورای شهر درخواست شد که از ذکر اسامی پرهیز شود اگر چه شاید این گمانه‌زنی‌ها سبب درج اخبار شود اما تنها آنچه از ناحیه سخنگوی شورای شهر اعلام رسمی می‌شود، می‌تواند ملاک عمل قرار بگیرد و هر گونه اظهار نظر دیگر اگر چه به واقعیت نیز نزدیک باشد اما برای حفظ آبرو و شئونات افراد این اظهار‌نظر‌ها را نفی می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم با هماهنگی، همکاری و از سر وظیفه‌شناسی به انتخاب شهردار برسیم و در فرصت باقی‌مانده از ایام سال و دوره باقیمانده از فعالیت شورای شهر در دوره چهارم شاهد خدمات شهرداری به مردم باشیم.

وی ادامه داد: از زحمات و تلاش‌های نیرو‌های شهرداری اصفهان تشکر می‌کنیم و امیدواریم شهر برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده شود و مرکز رسیدگی به امور مساجد با همکاری مردم، معتمدان و هیئت امنای مساجد، مساجد را برای استفاده از ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان آماده کنند.

امینی تصریح کرد: فرهنگ روزه‌داری، امساک و پرهیز از خطا و گناه به میزان بیشتر تقویت و به نسل جوان منتقل شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار