ظرفیت بسیار بزرگ وجود گیاهان شهدزا در استان ایلام باعث رونق زنبورداری و کیفیت بالای عسل در استان شده است البته عسل مرغوب و با کیفت ایلام متاسفانه برندی ندارد.
کد خبر: ۴۷۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 01 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ زنبورداران ایلامی این روزها مشغول برداشت عسل هستند، محصولی که به دلیل وجود گیاهان شهدزا در استان از کیفیت بالایی برخوردار است ولی برند ندارد.
 
 یکی از مهمترین ظرفیت های طبیعی استان ایلام، وجود گونه های گیاهی، دارویی و شهدزا در استان است، در حال حاضر هزار گونه گیاهی در استان ایلام شناسایی شده که ۳۵۰ گونه از این تعداد دارویی هستند و ۵۵۰ گونه گیاهی شهدزا نیز در استان شناسایی شده است.
 
ظرفیت بسیار بزرگ وجود گیاهان شهدزا در استان ایلام باعث رونق زنبورداری و کیفیت بالای عسل در استان شده است البته عسل مرغوب و با کیفت ایلام متاسفانه برندی ندارد.
 
محمد تراب میری رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون بردشت عسل در نقاط مختلف استان ایلام آغاز شده و پیش بینی شده بیش از ۶۰۰ تن عسل در استان برداشت شود.
 
وی تصریح کرد: تولید عسل در استان ایلام از کیفبت بالایی برخوردر است و علاوه بر تامین نیازهای استان به دیگر نقاط کشور نیز ارسال می شود.
 
وی افزود: البته تولید عسل در استان باعث اشتغالزایی خانوارهای زیادی نیز شده است.
 
برداشت عسل در چرداول
 
اقبال گراوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول در این ارتباط گفت: حدود ۱۱۵ زنبورستان در شهرستان چرداول وجود دارد که سالانه بیش از ۷۰ تن عسل در این شهرستان برداشت می شود.
 
وی گفت: عسل تولیدی در شهرستان به دلیل وجود گل و گیاهان زیاد از کیفبت بالایی برخوردار است و به دیگر نقاط کشور ارسال می شود.
 
گراوند افزود: بیش از ۱۶۲ نفر در کار زنبورداری در شهرستان چرداول مشغول به فعالیت هستند.
 
تولید ۳۰ تن عسل در بدره
 
اصغر باباخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره نیز گفت: در این شهرستان بیش از دو هزار و ۵٠٠ کلنی زنبور عسل فعال وجود دارد.
 
وی بیان داشت: سالانه به طور میانگین ٣٠ تن عسل با کیفیت مرغوب تولید وروانه بازار ھای داخل استان وسایر استانها به خصوص تهران می شود.
 
باباخانی اضافه کرد: ارزش عسل تولید شده در شهرستان مبلغی بالغ بر ٩ میلیارد ریال برآورد می شود و تعداد ١٠٠ نفر بهره بردار به طورمستقیم ودر زمان برداشت ٣۵٠ نفر به صورت فصلی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.
 
کاهش تولید عسل در ملکشاهی
 
علی حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی نیز افزود: با توجه به شرایط نه چندان مناسب بارندگی فصل بهار در این شهرستان امسال با ۴۰ درصد کاهش تولید روبرو خواهیم بود و پیش بینی می شود ۶۰ تن عسل برداشت و تولید شود.
 
وی یکی از مشکلات تولید عسل در این شهرستان را نبود صنایع بسته بندی عنوان کرد و افزود: از سرمایه گذاری در این بخش با ارائه تسهیلات با بهره پایین حمایت می کنیم./م
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار