مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز خرید تضمینی پیله‌تر کرم ابریشم در آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶ 14 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، مهندس جاوید بهروزین در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید هر کیلو پیله‌تر ابریشم در سال جاری حدود 15 هزار و 100 تومان است، تصریح کرد: هر کیلوگرم پیله‌تر ابریشم با قیمتی حدود 5 هزار تومان بالاتر از قیمت توافقی توسط بخش غیردولتی و به صورت توافقی خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه رونق تولید پیله کرم ابریشم در استان یکی از هدفگذاریهای سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی می باشد ادامه داد: با توجه به تعداد جعبه تخم های نوغان توزیعی در اول سالجاری پیش‌بینی می‌شود، امسال بیش از 10 تن پیله‌تر کرم ابریشم در استان تولید ‌شود.

مهندس بهروزین با بیان اینکه با توجه به بارندگی‌ها و شرایط آب و هوایی مناسب در سال جاری در برخی مناطق ابریشم‌خیز استان، توتستان‌ها امسال دارای برگ مازاد برای پرورش کرم ابریشم هستند افزود: قیمت خرید تضمینی هر كیلوگرم پیله تر مرغوب ابریشم براساس نرخ مصوب شورای اقتصاد در سال 1394 به مبلغ 151 هزار ریال می باشد كه نسبت به سال قبل 14 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به میزان 6/13 تن پیله تر ابریشم در استان تولید شده بود افزود: بالا بودن متوسط تولید و کیفیت پیله های استان از میانگین کشوری یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد انگیزه برای تولید کنند گان این صنعت در استان می باشد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از لحاظ میانگین تولید پیله از هر جعبه تخم نوغان با بیش از 5 کیلوگرم بیشتر از میانگین کشوری در رتبه اول قرار دارد افزود: از لحاظ پرورش تعداد جعبه تخم نوغان نیز بعد از استانهای شمالی و استانهای خراسان رضوی و شمالی در جایگاه ششم کشوری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار