مدیر پایانه مرزی مهران با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات اظهار کرد: از این تعداد 412 هزار و 664 نفر زائر ایرانی و 195 هزار 212 نفر نیز مسافر خارجی بودند که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.
کد خبر: ۴۷۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 06 August 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛کامران بختیاری با بیان اینکه کار تردد مسافر به صورت قانونی و در قالب کاروان های حج و زیارت از این مرز انجام می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون( 4 ماه گذشته) 606 هزار و 876 زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.


وی افزود: بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.

به گفته بختیاری در حال حاضر تردد زائران در مرز مهران بدون مشکل و با سهولت در جریان است.
 
مدیر پایانه مرزی مهران تاکید کرد: در این مدت(چهارماهه اول سال) یک هزار و 190 دستگاه انواع کامیون با تناژ 23 میلیون و 652 هزار و 597 تن و ترانزیت حمل یکسره 178 دستگاه کامیون با تناژ سه میلیون و 134 هزار و 24 تن از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.
 
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.  
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار