وی علت خارج شدن قطار از ریل را در خطوط ریلی کشور گرمای هوا، شیب عرضی، فرسودگی ریل و نوع چرخ های واگن ها دانست و خاطرنشان کرد: در مدت اخیر خارج شدن قطار از ریل یا فرار قطار از خط در جنوب کشور به علت گرمای هوا و منبسط شدن ریل ها بوده است.
مدیر کل راه آهن شمال شرق(1) با اشاره به عمر مفید قطارهای محور تهران- مشهد عبوری از استان سمنان، خاطرنشان کرد: قطارهای باعمر بیش از 30 سال، از مسیر راه آهن تهران- مشهد حذف شده است.
زادخور، به آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران- مشهد به روش سرمایهگذاری بی. او. تی یا خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: این طرح ملی در طی مدت زمان چهار سال تا پایان دولت دوازدهم به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی بیان داشت: با اجرا و تکمیل طرح برقی شدن قطار تهران- مشهد، زمان سیر حرکت قطارها در مسیر تهران- مشهد و برعکس به سرعت بیش از 200 کیلومتر میرسد و به حدود نصف زمان کنونی کاهش می یابد.
وی با اشاره به این که قطار سمنان- مشهد به دلیل بازدهی و کیفیت پایین از این مسیر ریلی با هدف رضاتمندی مسافران حذف شد، خاطرنشان کرد: انتقال مسافران مسیر سمنان به مشهد بین قطارهای اتوبوسی، درجه یک و 2 نوع قطار با کوپههای چهار تخته تقسیم شده است که از آن زمان، تردد مسافران استان سمنان 150 درصد افزایش یافت.
مدیر کل راه آهن شمال شرق(1) گفت: آموزش ضمن خدمت برای کارکنان با هدف کاهش خطاهای انسانی و کاهش حوادث ریلی در خطوط راه آهن سمنان به طور منظم برگزار می شود.
540 کیلومتر از خط اصلی مسیر 926 کیلومتری تهران – مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق(1) در استان سمنان قرار دارد و روزانه 85 رام قطار در این خطوط تردد میکند، اداره کل راه آهن شمال شرق(1) دارای یک هزار و 357 نیروی انسانی است که یک هزار و 201 نفر آنان عملیاتی و بقیه اداری هستند.