مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: مصرف تنباکو در هرمزگان جزو تفریحات خانواده هاست.
کد خبر: ۴۷۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 13 August 2017
به گزارش تابناک : حمیدرضا بهزادی ظهر یکشنبه در مراسم تقدیر و تشکر از خبرنگاران جزیره قم، بیان داشت: ۲۵ درصد سلامت جامعه در اختیار شبکه بهداشت است و ۷۵ درصد دیگر به تعامل دستگاه ها و کاهش سرانه مصرف مواد مضرر از جمله تنباکو، قند، چربی و نمک در افراد جامعه بستگی دارد.

بهزادی با بیان اینکه ارتقاء سلامت جامعه با همکاری و تعامل همه دستگاه ها و فرهنگ سازی در خانواده ها برای مصرف مواد سالم امکان پذیر است، اظهار داشت: خود مراقبتی افراد و انجام فعالیت های مناسب، پرهیز از مصرف مواد مضر و دوری از کم تحرکی در دوران نوجوانی و جوانی می تواند شادابی دوران میانسالی و کهولت را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در خاور میانه مقام نخست در مصرف دارو را داریم، اضافه کرد:  متأسفانه مصرف موادی از قبیل قند، چربی، نمک، تنباکو و غیره در جامعه بسیار بالاست و با کم تحرکی افراد، سیلی از بیماری های مختلف را در جامعه به بار خواهد آورد.

دکتر بهزادی به وجود چهار هزار سم در تنباکو اشاره کرد و افزود: بیش از ۷۰ نوع بیماری منجر به سرطان در تنباکو وجود دارد، اما مصرف تنباکو در بسیاری از خانواده های جنوب به عنوان تفریح محسوب می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: افراد قلیان می کشند، با موتور تک چرخ می زنند، رعایت قوانین و حقوق دیگران را نمی کنند و بعد شیشه بیمارستان را می شکنند، از عدم امکانات و تجهیزات گله می کنند و در فضاهای مجازی به ناحق به شبکه بهداشت هجمه می برند.

دکتر بهزادی ادامه داد: قتل و کشتار مردم با ارابه های مرگی که در اختیار دارند و عدم رعایت استاندارد های موجود در صنایع ما منجر به صدمه و ازدحام جمعیت در بیمارستان و مراکز درمانی می شوند که بر کیفیت خدمات بهداشتی جامعه تأثیر گذار است.

این مسئول به نقش بی بدیل اصحاب رسانه در بازگو کردن مناسب خدمات دولت در عرصه بهداشت اشاره و خواستار اطلاع رسانی مطلوب از خدمات گسترده بهداشتی و حوزه درمان جزیره قشم در راستای هجمه به ناحق در فضای مجازی بر علیه این دستگاه مهم جامعه شد.

افتتاح مجهزترین آمبولانس دریایی در هفته دولت با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از گسترش خدمات بهداشتی و درمانی جزیره قشم در دولت تدبیر و امید سخن گفت و اظهار داشت: در هفته دولت اولین آمبولانس دریایی با کمک خیرین جزیره فعال خواهد شد که این آمبولانس مجهز دریایی با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان ساخته شده و ۲۰۰ میلیون تومان نیز تجهیزات پزشکی در آن تجهیز می شود.

دکتر بهزادی افزود: بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی به مراکز درمانی اضافه شده است و در تمامی مراکز درمانی جزیره خدمات آزمایشگاهی با نرخ بسیار پایین صورت می گیرد.

این مسئول اعلام داشت؛ شبکه بهداشت و درمان از قبل تولد تا بعد از مرگ افراد جامعه مشغول خدمات رسانی است و همچنین سالانه ۲۵۰۰ زایمان در بیمارستان قشم صورت می گیرد.
هزینه پایین دندانپزشکی در بیمارستان قشم، اختصاص چهار پزشک اورژانس، برخورداری از ۱۵ آمبولانس، وجود متخصص و انجام عمل های تخصصی از قبیل جراحی چشم، مغز و اعصاب، رادیو لوژیست زن، آزمایشگاه، سنو رایگان، افزایش کیفیت خدمات درمانی از جمله مهمترین خدمات شبکه بهداشت و درمان قشم بوده است.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار