مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: مبینا وطن خواه دانش آموز پایه نهم مرکز آموزش استعدادهای درخشان فرزانگان این ناحیه، مدال نقره المپیاد اختراعات جهانی کره جنوبی را کسب کرد.
کد خبر: ۴۷۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 14 August 2017
به گزارش تابناک : اصغر بهرامی افزود: این دانش آموز عضو فعال پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک بندرعباس با اختراع (سیستم هوشمند تشخیص نشتی سیالات و آب) موفق به کسب این مدال شد.
وی بیان داشت: این مبتکر15ساله ی ایرانی پیش از این هم در نمایشگاه 2017 اختراعات سوئیس که در فروردین ماه 96 برگزار شد، مدال برنز اختراع دستگاه تشخیص نشتی سیالات را کسب کرد و در کشورهای تایوان و هنگ کنگ هم برای هرمزگان افتخارآفرینی داشتند.
المپیاد اختراعات جهانی کره جنوبی در زمینه رفع و کنترل مشکل جهانی آب و ریزگردهای شرق آسیا با حضور 400 مبتکر و مخترع در رده سنی دانش آموزی و دانشجویی از 20 تا 22 مرداد (11 تا 13 آگوست) به میزبانی شهر هاوسانگ برگزار شد.
دراین دوره از المپیاد، تیم های خلاق و نوآور دانشجویی از دانشگاه های دانگوگ، میونگی، هانیانگ و پوهانگ کره جنوبی به همراه مخترعان جوان از کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، مولداوی، سریلانکا، تایلند و چند کشور دیگر، به ارائه ی راه کارهای نوین و خلاقانه خود در زمینه ی رفع و کنترل مشکل جهانی آب و ریز گردهای شرق آسیا پرداختند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار