نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس خواست تدبیری صورت دهد تا نمایندگان در جریان لیست اموال وزرا قرار گیرند.
کد خبر: ۴۸۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 19 August 2017
به گزارش تابناک : مهرداد لاهوتی در اخطاری مستند به اصل ۱۴۲ قانون اساسی مبنی بر ضرورت اعلام فهرست اموال دارایی مسئولان به قوه قضائیه قبل و بعد از مسئولیت‌ آنها گفت: اصل ۱۴۲ به این معنا نیست که ما نمایندگان محرم مردم نباشیم و در جریان این اعداد و ارقام قرار نگیریم.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: اگر می‌توانید تدبیری کنید تا حداقل نمایندگان در جریان لیست اموال ارائه شده وزرای پیشنهادی به قوه قضائیه قرار گیرند.

لاهوتی با اشاره به طرح برخی اعداد غیر واقعی در مورد اموال و دارایی مسئولان، توجه به شفافیت در این امر را موجب اثرگزاری بر رای نمایندگان دانست.

علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: آنچه که در قانون به صورت الزام آمده این است که اموال را برای بررسی به قوه قضائیه ارائه کنند. وزرایی که مطرح هستند برخی سابقه وزارت داشته اند و می‌توان درباره آنها پرسید که آیا اموالشان خلاف حق افزایش پیدا کرده یا خیر؟ یا بعضی تازه برای وزارت مطرح شده اند و سابقه ای ندارند که بخواهیم درباره آن بپرسیم.

وی افزود: شما نمایندگان خودتان می توانید این موضوع را سوال کنید و درباره آن تحقیق کنید تا نهایتا بین خود و خدایتان قضاوت کنید. در حدی که لازم باشد من این موضوع را پیگیری خواهم کرد.




منبع : پانا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار