اعتکاف دانش آموزی در روزهای 25 تا 27 تیرماه، مسابقات روزانه بهار قرآن و نمایشگاه قرانی برای زائران غیرایرانی از برنامه‌های رمضانی حرم مطهر خواهد بود. همچنین از شب اول ماه رمضان هرشب 4 هزار افطاری به زائران و سه هزار و 500 فیش غذا در میان مردم توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 15 June 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ادامه داد: برنامه سحر به همراه دعای سحر هر روز از شبکه نور مستقیما پخش می شود همچنین قبل از ظهر سخنرانی داریم و بعد از افطار در 15 روز اول ماه سخنرانی و 15 روز دوم برنامه زمزم معرفت اجرا می شود.

وی اظهار کرد: برنامه های توبت صبح حرم از ساعت 11 آغاز و تا 16 ادامه دارد و علاوه بر ترتیل عمومی، تفسیر حجج‌اسلام رفیعی و ابوالقاسم نیز قبل از مراسم ترتیل خوانی در حرم مطهر اجرا می شود.

وی ادامه داد: ترتیل بانوان از ساعت 11 و نوجوانان نیز از همین ساعت به ترتیب در دو شبستان نجمه خاتون و امام اجرا خواهد شد که برنامه کودکان در دو نیم ساعت شامل آموزش احکام و قرآن و ترتیل خوانی است و به شرکت کنندگان در پایان گواهینامه اعطا خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: برنامه ضیافت قرآنی از دیگر برنامه‌های حرم در این ایام است که از ساعت 10 تا 12 شب در بوستان نجمه واقع در ابتدای میدان جانبازان اجرا می شود و نماز قضا، جنگ قرآنی، مسابقات و ... را شامل می شود همچنین برنامه شب های اسمانی با عنوان عطر یاسین که به آموزش سوره یاسین اختصاص دارد از ساعت 10 و 30 دقیقه شب در شبستان نجمه دایر است.

احمدی ادامه داد: رواق کودک با هدف ایجاد فضای آرام برای زیارت والدین و در کنار آن کارگاه تربیت فرزند به صورت همزمان از ساعت 20 تا 23 ، اعتکاف دانش آموزی در روزهای 25 تا 27 تیرماه، مسابقات روزانه بهار قرآن و نمایشگاه قرانی برای زائران غیرایرانی از دیگر برنامه‌های رمضانی حرم مطهر خواهد بود.

وی گفت: دوره سبک زندگی قرآنی از یک لغایت 15 تیر، ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه و مراسم ویژه شب های قدر از دیگر برنامه‌های این ایام است که به ترتیب در سه شب لیالی قدر حجج اسلام والمسلمین میرباقری، خاتمی و رفیعی مراسم احیا را بر عهده دارند.

همچنین جهانگیرزاده، معاون اجرایی حرم در این نشست گفت: با دستور شورای عالی امنیت ملی، طرح امنیتی حرم از نیمه شعبان در حال اجراست و 4 کمیته نیز در این ایام برنامه‌های ویژه را به اجرا در می آورند.

وی افزود: از شب اول ماه رمضان هرشب 4 هزار افطاری به زائران و سه هزار و 500 فیش غذا در میان مردم توزیع خواهد شد همچنین رواقهای جداگانه برای بانوان، خانواده‌ها و آقایان در لیالی قدر در نظر گرفته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار