رئیس ستاد دیه استان هرمزگان گفت: سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر با تلاش‌های ستاد دیه استان از زندان رهایی می‌یابند.
کد خبر: ۴۸۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 20 August 2017
به گزارش تابناک : احمد مرادی نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیران استان هرمزگان با دست‌های پر از انفاق و پر مهر خود قدم‌های بزرگی را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برداشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی این استان سعی دارد تا جایی که امکان دارد از زندان به عنوان نخستین اقدام برای مقابله با جرایم استفاده نکند بلکه از صدور حکم زندان به عنوان آخرین اقدام استفاده کند، افزود: امروز سیاست کیفری در سطح دنیا به جای در پیش گرفتن مجازات به سمت پیشگیری از وقوع جرم تغییر مسیر داده است.
 
رئیس ستاد دیه استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: هم اکنون 137 نفر به دلیل جرایم غیرعمد با مجموع مبلغ بدهی 190 میلیارد ریال در زندان های استان هستند که امیدواریم تا پایان سال با تامین این اعتبار با کمک خیران، زمینه آزادی این تعداد زندانی را فراهم کنیم.
 
مرادی نژاد گفت: مبالغی که از خیران جمع می‌شود تنها برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داخل زندان است که بدهکار مالی باشند نه این که بزهکار محسوب شوند.
 
وی با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی و همچنین زندانی شدن بسیاری از افراد به دلیل طلاق و نداشتن استطاعت پرداخت مهریه‌های سنگین و نفقه خواستار شد هم استانی ها نسبت به بیمه شخص ثالث اقدام و همچنین از عقد با مهریه‌های سنگین خودداری کنند.
 
مرادی نژاد ادامه داد: بسیاری از این زندانیان سرپرست خانواده هستند و شاکیان باید در نظر داشته باشند حبس مجرمان غیرعمد، در بیشتر مواقع باعث از هم پاشیده شدن بنیان خانواده آن‌ها می شود.
 
وی تصریح کرد: ارتکاب جرایم هزینه‌های غیرقابل جبرانی را متحمل بزه دیدگان و جامعه مدنی می‌کند، حتی در حوزه خسارات مادی وقوع جرم هم معمولا نمی‌توان عین خسارات وارد شده را جبران کرد.
 
به گزارش تسنیم ستاد دیه هرمزگان از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون طبق آمارها این ستاد جزو پنج ستاد برتر کشور است.
 
بیشتر این زندانیان این استان مربوط به جرایم غیرعمد هم چون چک، مهریه، نفقه و یا تصادف هستند.
 
 
 
 
 
منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار