کلکسیون تابستانه در نگارخانه های جم و سروناز تا ۱۵شهریور ادامه دارد.
کد خبر: ۴۸۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 29 August 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل تابستان، نگارخانه های شیراز هم روزهای گرمی را پشت سر می گذارند که از جمله به کلکسیون تابستانه سروناز و جَم با آثاری متفاوت و گوناگون می شود اشاره کرد.
این نگارخانه ها که در کاری مشترک با عنوان «کلکسیون تابستانه» آثار حجمی، نقاشی و نقاشیخط هنرمندان نسل های مختلف را به نمایش گذاشته اند جمعی از آثاری را گردآوری کرده اند که در طول سال در قالب نمایشگاه های تجسمی قرار داشتند و اکنون به طور گزیده در دید همگان قرار گرفته است.
مدیر نگارخانه سروناز پیرامون این نمایشگاه که از ۴ شهریورماه آغاز گشته در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در کاری مشترک با نگارخانه جَم به مدیریت شیما سهرابی آثاری که در طول سال در قالب نمایشگاه های جداگانه به نمایش درآمدند برگزیده و با همکاری یکدیگر به نمایش گذاشتیم؛ در این کلکسیون آثاری شامل نقاشی، نقاشیخط و حجم به نمایش در آمده است.
هستی خالدی در ادامه پیرامون هنرمندان حاضر در این نمایشگاه مشترک عنوان کرد: در این کلکسیون از زنده یاد محمدعلی شیوایی مشهور به «کاکو» ۲ اثر قرار گرفته که به فروش رسیده است.
خالدی همچنین از نمایش یک اثر از کامبیز درم بخش کارتونیست شیرازی در این مجموعه خبر داد و گفت: یک کاریکاتور از استاد درم بخش هم در نگارخانه جَم قرار دارد.


مدیر نگارخانه سروناز دیگر هنرمندان حاضر در نمایشگاه یادشده را استاد علیرضا کریم پور، هنرمند خوشنویس و صاحب اثر در نقاشیخط عنوان کرد و افزود: از حسین بهمن پور نیز آثاری با تکنیک آب رنگ به نمایش در آمده است. این در حالیست که آثار حجم مجید حمیدیانی هم در این گالری به نمایش در آمده است.
وی در عین حال از قرار گرفتن آثار دانش آموختگان رشته هنر در کلکسیون تابستانه نگارخانه های جَم و سروناز خبر داد.
این درحالیست که خالدی از نمایش فیلم مستندی با عنوان «چشمان پرسکوت» در جریان کلکسیون تابستانه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در این نمایشگاه مشترک آثاری از استاد شیوایی به نمایش در آمده، مستند یادشده که پیرامون «کاکو» توسط محمدحسین نیکوپور پیش از فقدان این هنرمند و استاد نقاشی ساخته شده در نگارخانه سروناز پخش می شود.
خالدی در عین حال با بیان اینکه فیلم مستند «چشمان پرسکوت» که دومین ساخته این فیلمساز و هنرمند عکاس به شمار می رود و تولید سال ۱۳۸۲ است افزود: در این مستند شخصیت هنری محمدعلی شیوایی مشهور به کاکو در قاب تصویر ویدئو قرار گرفته است؛ محمد علی شیوایی معروف به کاکو از شاگردان پابلو پیکاسو هنرمند شناخته شده اسپانیایی و خالق آثاری به شیوه کوبیسم است.
وی همچنین عنوان کرد: زنده‌یاد محمدعلی شیوایی در سال ۱۳۱۳ در شیراز به دنیا آمد؛ وی در سال ۱۳۳۷ با بورسیه هنرستان هنرهای زیبای پسران برای ادامه تحصیل به پاریس رفت و از مدرسه هنرهای زیبا (بوزار) پاریس فارغ‌التحصیل شد؛ این هنرمند افزون بر نمایشگاه‌هایی در ایتالیا، فرانسه، یونان از سال ۱۳۵۰ در ۱۲ نمایشگاه انفرادی و گروهی آثار خود را به تماشا گذاشت.


همچنین مدیر نگارخانه جَم هم در گفت و گو با خبرنگار مهر به نمایش آثار ۳۷ هنرمند در کلکسیون تابستانه مشترک این گالری با نگارخانه سروناز اشاره کرد و گفت: این اولین کلکسیون تابستانه نگارخانه های جَم و سروناز است که هنرمندان رشته های تجسمی را گردآورده است.
شیما سهرابی با توجه به نمایش آثار زنده یاد محمدعلی شیوایی، کاکو در این رویداد عنوان کرد: آثار مدرن و زیبای این نقاش بزرگ و درویش مسلک به روی دیوار رفت که مورد استقبال مخاطبان هنر قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین اثری از صادق تبریزی در اندازه ۵۰×۳۵ با تکنیک مرکب روی ورق طلا از جمله آثاری است که توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده است.
این در حالیست که در ادامه «جنبش گالری گردی» که توسط هنرمندان برنامه ریزی می شود به مناسبت برپایی کلکسیون تابستانه نگارخانه های جَم و سروناز مخاطبان به بازدید از این نمایشگاه ها می پردازند.
کلکسیون تابستانه نگارخانه های جم وسروناز که تا ۱۵شهریور ادامه دارد حاوی آثاری منتخب از هنرمندان نسل های مختلف شیراز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار