کد خبر: ۴۸۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 02 September 2017
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان‌های مرزی باید سکوی پرش کشور در عرصه‌های بین‌المللی باشند، گفت: باید به جایگاهی برسیم که اقتصاد کشور تحریم‌ناپذیر شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد نهاوندیان عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی زاهدان، اظهار کرد: با کارهای عمیق زیرساختی که در استان انجام شده و توجهی که دولت به این منطقه دارد، پیش‌بینی می‌کنیم در ده سال آینده چهره اقتصادی این استان با تعامل بین سیاستگذاران استان و فعالان اقتصادی متحول شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تصریح کرد: میدان‌داری اقتصاد باید به دست بخش خصوصی باشد تا تجلی پیدا کند، دولت باید زمینه را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کند.

این مسؤول بیان کرد: بخش خصوصی باید در توانمندسازی خود تلاش کند که تحقق این امر هم در گروه رقابت پذیری است،بنگاه ها در فضای رقابتی توانمند می‌شود و در واقع فضای رقابتی زمینه را برای قدرتمندی آنها فراهم می‌کند.

نهاوندیان در ادامه تصریح کرد: استان‌های مرزی باید سکوی پرش کشور در میدان‌های بین‌المللی باشند، بنگاه‌های اقتصادی باید مشاورین اقتصادی قدرتمند انتخاب کنند.

وی بیان کرد: باید به جایگاهی برسیم که اقتصاد کشور تحریم‌پذیر نباشد و سایر کشورها به ما نیاز داشته باشند، از فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان می‌خواهیم در شناخت بازار کشورهای همسایه به اتاق‌های بازرگانی کشور کمک کنند زیرا مفهوم خانواده واحد اینگونه محقق می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: رقابت در جلب سرمایه، تلاش همه کشورهای دنیا است که در این راستا مهمترین عنصر امنیت است، باید آرمش و امنیت  اقتصادی داشته باشیم تا به پیشرفت اقتصادی برسیم، سرمایه‌گذار خارجی اول به امنیت کشور ما توجه می‌کند.

این مسؤول افزود: سیستان و بلوچستان در آینده‌ای نزدیک با وحدت کلمه به قطب معدنی کشور تبدیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار