مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: نخستین دبیرستان تربیت بدنی در استان، افتتاح شد و این دبیرستان چهار هزار مترمربع مساحت دارد.
کد خبر: ۴۸۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 03 September 2017
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در استان اظهار کرد: دی ماه امسال مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در شهر قم برگزار خواهد شد، دانش آموزان استان در مسابقات گذشته در کشور رتبه‌های برتری را در رشته‌های ورزشی مختلف همچون شنا و دومیدانی کسب کردند.

وی ادامه داد: نخستین دبیرستان تربیت بدنی در استان قم امسال در هفته دولت افتتاح شد و این دبیرستان چهار هزار مترمربع مساحت دارد. فارغ التحصیلان دبیرستان‌های تربیت بدنی به راحتی در نهادهایی همچون نیروی انتظامی و آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: این استان امسال رتبه 100 را در پروژه مهر کسب کرد و کسب این رتبه سخت بود.

وی ادامه داد: شاخص توسعه کشور بستگی به آموزش افراد بازمانده از تحصیل دارد و استان قم امسال رتبه برتر را در جذب افراد بی سواد کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: این اداره کل مشکلاتی همچون کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و کمبود تجهیزات در هنرستان‌ها را دارد، یک مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به بیماری اوتیسم با همکاری خیرین مدرسه ساز در استان قم احداث شد.

شیخ الاسلام با اشاره به اجرای طرح هدایت تحصیلی در استان قم اظهار کرد: این طرح برای ایجاد توازن در تعداد دانش آموزان در رشته‌های مختلف در قم برگزار شد تا دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مشکل اشتغال را نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای رفاه فرهنگیان استان قم تلاش می‌کنیم، در این راستا دو هزار و 400 مترمربع فضا را در 500 متری حرم امام رضا(ع) گرفتیم و 22 سوئیت و یک سالن پذیرایی را در این مکان ایجاد کردیم، هشت هزار فرهنگی تاکنون از زائرسرای اداره آموزش و پرورش استان قم استفاده کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات در بخش آموزش و پرورش استان زیاد است، اما با این وجود زمین چمن مدرسه هدایتی به دانش آموزان خدمات می‌دهد و تعدادی استخر در شهر قم برای دانش آموزان ایجاد شده است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار