دانشگاه شیراز در تلاش است تا جزء ۵ دانشگاه بین الملل ایران به رسمیت شناخته شود.
کد خبر: ۴۸۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 04 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:زهره عظیمی فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف کلی روابط بین‌الملل دانشگاه شیراز که همکاری با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور، ارتباط با مجامع و اتحادیه‌های بین‌المللی، تبلیغات در جهت تبیین توانمندی‌های علمی- پژوهشی دانشگاه، جذب دانشجویان خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور برای ادامه تحصیل، اظهار داشت: به 150 دانشمند و متخصص ایرانی غیرمقیم درخواست همکاری ارائه‌شده که تاکنون 40 نفر به‌صورت قطعی اعلام آمادگی کردند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه شیراز ادامه داد: طرح جذب و بهره‌گیری از ذخایر علمی دانشمندان و متخصصین، توسط معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه شیراز در قالب حمایت از دوره‌های علمی و تحقیقاتی، فرصت مطالعاتی، تعریف پروژه‌های فناورانه و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و غیره اجرا می‌گردد.

عظیمی فر در خصوص تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی یادآور شد: در سال 2016، 17 تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی منعقد شد که نسبت به سال قبل رشدی بیش از 3 برابر داشته است.

وی مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌های منعقدشده را تبادل دانشجو و اعضای هیئت‌علمی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی، ایراد سخنرانی‌های علمی، بسط و توسعه علایق دوجانبه، انجام تحقیقات علمی و پژوهشی و آموزشی در دانشگاه‌های مبدأ و مقصد و ایجاد زمینه برای فعالیت‌های کلی و پروژه‌های تحقیقاتی عنوان کرد.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه شیراز بابیان اینکه در سال گذشته به‌منظور اجرایی نمودن تفاهم‌نامه‌ها، دو گام اصلی توسط دانشگاه انجام گرفت، افزود: تعدادی از اساتید دانشگاه به‌عنوان استاد رابط تعیین شدند و به‌منظور گفت‌وگو و همکاری بیشتر سفرهایی به کشورهای مختلف انجام شد.

به گفته وی دانشگاه شیراز در تلاش است تا جزء ۵ دانشگاه بین الملل ایران به رسمیت شناخته شود.

عظیمی فر به ملاقات هیئت دانشگاه شیراز با رئیس دانشگاه اتریش و سفر به آلمان، انگلیس، فرانسه و شرکت در دومین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی تهران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نشست مشترک اساتید دانشگاه کره جنوبی با اساتید دانشکده‌های مهندسی دانشگاه شیراز، حضور مقامات سفارت آلمان و هیات تجاری کشور چین از برنامه‌های سال گذشته است.

این مقام مسؤول به برگزاری مراسم و برنامه‌های جشن هفته وحدت، ضیافت افطاری و جشنواره غذا دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه شیراز نیز اشاره کرد.

عظیمی فر بابیان اینکه دانشگاه شیراز تنهاترین مرکز رسمی آموزش زبان فارسی به غیر ایرانی‌ها در جنوب کشور است از آمادگی دانشگاه شیراز برای همکاری با دانشگاه‌های استان‌های جنوبی کشور خبر داد.

50 درصد از روسای دانشگاه های افغانستان، فارغ التحصیل دانشگاه های ایران

خبرنگار ما در سؤالی بابیان اینکه دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مسؤولان آینده کشور خود هستند که می‌توانند در آینده روابط سیاسی کشورها تأثیرگذار باشد، گفت: برنامه‌های اجر شده در دانشگاه اکثراً در قالب جشن و شادی است، آیا ازلحاظ ارائه محتوا به دانشجویان خارجی و رصد و همکاری با فارغ التحصیلان اقدامی انجام‌شده است؟

عظیمی فر در پاسخ گفت: رصد فارغ التحصیلان مسئله بسیار مهمی است، چند ماه پیش روسای 10 دانشگاه خصوصی افغانستان مهمان دانشگاه شیراز بودند که بیش از 50 درصد از آن‌ها فارغ التحصیل ایران و دانشگاه شیراز بودند، ارسال انتشارات دانشگاه به فارغ‌التحصیلان از اقدامات دانشگاه شیراز است.

وی بابیان اینکه پیش از انقلاب دانشجویان خارجی محصل در ایران حدود 20 درصد بودند و در 15 سال اخیر به دلایلی تعدادشان کمتر و به یک درصد رسیده است، ادامه داد: دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان نخبه کشورهای همسایه مثل عراق، بورسیه 10 درصد از بهترین‌های عراق را اعلام کرده است.

خبرنگار ما در سؤال دیگری به گلایه‌مندی دانشجویان خارجی از نگاه امنیتی دانشگاه برای برگزاری برنامه و اعلام موضع از سوی ایشان اشاره کرد که عظیمی فر آن را رد کرد و گفت: اگر موردی بوده که مجوز صادر نشده است را اعلام کنند تا پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار