مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخیلات شهرستان قصرشیرین، پیش‌بینی کرد: امسال 2500 تن خرما در استان تولید شود.
کد خبر: ۴۸۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 05 September 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی، با بیان اینکه استان کرمانشاه 623 هکتار نخیلات دارد، اظهار کرد: 322 هکتار از نخیلات استان کرمانشاه بارور بوده و مابقی نهال است و هنوز به مرحله باورری نرسیده‌اند.

زارعی با بیان اینکه در استان کرمانشاه تنها در شهرستان قصرشیرین نخیلات داریم، گفت: پرورش خرما در شهرستان قصرشیرین دارای پیشینه دیرینه است. 

زارعی متوسط عملکرد نخیلات استان را 7.5 تن در هکتار عنوان کرد.

وی با اشاره به در دست توسعه بودن نخیلات شهرستان قصرشیرین، افزود: امسال توسعه 50 هکتاری نخیلات را در این شهرستان در برنامه داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخیلات قصرشیرین، بیان کرد: برداشت خرما در شهرستان قصرشیرین تا پایان مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ارقام خرمای قصرشیرین را شامل زاهدی، ازرق، اشرسی، خضراوی، جعفری، کبکاب، پیاروم، برحی و دیری دانست.

وی اضافه کرد: رقم ازرق تنها رقم خرمای نرم پرورش یافته در نخیلات استان کرمانشاه است.

زارعی رقم اشرسی تولیدی در استان کرمانشاه را یکی از باکیفیت‌ترین ارقام خرمای تولیدی در کشور دانست و اظهار کرد: این رقم از خرما تنها در شهرستان قصرشیرین وجود دارد.

وی اضافه کرد: رقم اشرسی در سالیان خیلی دور از عراق وارد قصرشیرین شده و میانگین عملکرد باغات آن دو برابر بقیه نخیلات است. 

زارعی با اشاره به بازارپسندی بالای رقم اشرسی و منحصر بودن تولید آن در شهرستان قصرشیرین، اظهار کرد: هنوز کاری برای بسته بندی و عرضه این رقم از خرما با برند قصرشیرین انجام نشده است.

 وی از سرمایه‌گذاران برای عرضه خرمای رقم اشرسی با برند شهرستان قصرشیرین دعوت  کرد.





منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار