رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکان فارس با اشاره به ایجاد بیمارستان صحرایی «شهدای مدافع حرم» از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه، در منطقه محروم مزایجان شهرستان بوانات فارس، گفت: در این بیمارستان صحرایی به بیش از ۲۰ هزار نفر خدمات رایگان ارائه می شود.
کد خبر: ۵۰۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 27 September 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان:دکتر فرخ بهارلویی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکان فارس امروز (5 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد بیمارستان صحرایی «شهدای مدافع حرم» از 12 تا 14 مهرماه، در منطقه محروم مزایجان شهرستان بوانات فارس، گفت: در این بیمارستان صحرایی به بیش از 20 هزار نفر خدمات رایگان ارائه می شود.
 
وی با اشاره به اینکه غربالگری بیماران از یک هفته قبل از برپایی بیمارستان در منطقه انجام می شود و 15 تخصص مختلف هم در این بیمارستان دیده شده است، اظهار داشت: در برپایی این بیمارستان صحرایی و خدمات محرومیت زدایی، سازمان بسیج سازندگی، بسیج پزشکی فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سپاه و فرمانداری بوانات نقش داشتند.
 
دکتر بهارلویی با تاکید بر اینکه این بیمارستان صحرایی خدمات ارزنده ای به مردم محروم ارائه می کند، اضافه کرد: بیمارستان صحرایی دیگری در یک نقطه دیگر استان در ایام دهه مبارک فجر برپا می شود.
 
وی با اشاره به اینکه خدمت پزشکی به به محرومین از شیراز آغاز شد و به کل کشور تسری پیدا کرد، اظهار داشت: در قالب اول تیم های آموزشی، بهداشتی و درمانی اعزام می شوند که این تیم ها هر هفته به مناطق محروم سفر می کنند.
 
بهارلویی با تاکید بر اینکه گروه تک یا چند تخصصی هرماه به ارائه خدمت در مناطق محروم می پردازند، تاکید کرد: گام سوم ایجاد بیمارستان صحرایی است که سازه های سیار بیمارستان صحرایی را ایجاد می کنند و این همکاران برای خدمت به مناطق محروم به استان اعزام می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه 120 متخصص در رشته های مختلف در این بیمارستان فعالیت می کنند، افزود: 58 نفر متخصص و فوق تخصص هستند که 16 نفر آن خانم هستند و در میان پزشکان هشت نفر پزشک عمومی و 52 نفر پیرا پزشک و پرستار حضور دارند.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازه های تخصصی، اتوبوس اتاق عمل، سونوگرافی و رادیولوژی و اتوبوس تزریقات و پانسمان در جوار این بیمارستان دیده شده است، تاکید کرد: خدمات این بیمارستان رایگان است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 درمانگاه و با 276 نیرو فعالیت کرد و 150 هزار نفر در آن خدمت دریافت کردند که بیش از 30 میلیارد ريال ارزش خدمات درمانی است، افزود: امسال با هفت موکب و با حضور 300 نفر از پزشکان و پیراپزشکان در اربعین به زوار امام حسین (ع)، خدمات رسانی خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار