معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت که بزرگترین تهدید بر سر راه کشاورزی در این استان بالا بودن ارزش افزوده زمین است.
کد خبر: ۵۰۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 14 October 2017
به گزارش تابناک : فرهاد مشیرغفاری در سومین سمپوزیوم ملی هشدار مصرف آنتی بیوتیک ها که در موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، افزود: مشکلات و معضلات متعددی در بخش تولید وجود دارد که ضرورت یک حرکت جمعی و تلاش برای حفظ نخبگان و پای کارآمدن افراد دلسوز و عملیاتی را می طلبد. وی اظهار داشت: برغم اینکه البرز رتبه های برتری در تولیدات کشاورزی همچون رتبه چهارم در تولید تخم مرغ و رتبه نهم در تولید شیر را دارد و به عنوان پایتخت علم و فناوری به دلیل استقرار بیشترین موسسات علمی شناخته می شود ولی خطری که این استان را تهدید می کند، بالا بودن ارزش افزوده ی زمین در این استان است.
وی گفت: در کنار تمام این تلاش های علمی، حفظ امنیت غذایی از لحاظ کمی و کیفی برای نسل آینده است و اینکه به قیمت تمام شده محصولات از لحاظ اقتصادی توجه لازم و کافی نمی شود. مشیرغفاری با بیان اینکه در البرز حوضه های آبریز متعددی وجود دارد که تمام آب شرب آن به تهران می رود، افزود: ارزش اقتصادی زمین در این استان باعث تغییر کاربری های متعدد شده که ساخت و ساز منجر به خارج شدن عرصه کشاورزی می شود. وی ادامه داد: برای رفع این معضل باید چاره ویژه ای اندیشیده شود تا بتوانیم عرصه کشاورزی استان را حفظ کنیم و تولید کننده عصر حاضر که انگیزه های خود را به دلیل اینکه ارزش زمین قابل مقایسه با سود حاصل از تولید محصولات کشاورزی نیسیت برای تولید از دست می دهیم. وی گفت: هوا، خاک و آب ما با مصرف بی رویه سموم تهدید می شود و تولید کنندگان از این عرصه به دلیل انیکه سودآوری اقتصادی لازم را ندارند،نگران هستند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار