آیت‌الله دری نجف‌آبادی: تحکیم بنیان خانواده به منظور کنترل آسیب‌های نوظهور ضروری است
کد خبر: ۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰ 15 February 2015


نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه پایبندی به ارزش‌ها سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود گفت: تربیت دینی سبب استحکام بنیان خانواده بوده و تحکیم بنیان خانواده به منظور کنترل آسیب‌های نوپدید و نوظهور ضروری است.

آیت‌الله‌ قربانعلی دری‌نجف‌آبادی پیش‌از ظهر امروز در دیدار با فرماندار اراک و اعضاء کارگروه بانوان استانداری مرکزی با اشاره به نقش بانوان در تقویت بنیان خانواده اظهار داشت: برای کاهش مشکلات بانوان در استان باید همفکری و هم‌اندیشی انجام شود و اقدامات مناسبی با منافع جامعه و نظام و اسلام در همه حوزه‌ها انجام شود.

وی افزود: پایبندی به ارزش‌ها سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود گفت: تربیت دینی سبب استحکام بنیان خانواده بوده و تحکیم بنیان خانواده به منظور کنترل آسیب‌های نوپدید و نوظهور ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: زن و مرد در خانواده مکمل یکدیگر بوده اما نقش مادران در تربیت کودکان بیشتر از پدران است و تاثیرپذیری کودکان از مادران بیشتر است و باید در راستای حل مشکلات بانوان‌در جمهوری اسلامی ایران گام‌های موثری برداشت چرا که جامعه بدون مشکلات سبب افتخار کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای مقابله فرهنگ غرب‌و تاثیرگذاری آن در کشور تدابیری حکیمانه اندیشیده شود تا بتوان آن را در دنیا الگوسازی کرد.

آیت‌الله‌دری نجف‌آبادی با اشاره به حل مشکلات در سطح جامعه گفت: برای حل‌مشکلات در جامعه باید روشی اتخاذ شود که نه برگرفته از اصول غربی‌ها و نه از شرقی‌ها باشد و در عمل به شخصیت واقعی خانم‌ها آسیب نرساند.

وی افزود: اسلام برای شخصیت بانوان ارزش والایی قائل شده و کسب ارزش‌ها فقط به بانوان اختصاص ندارد بلکه آقایان نیز باید در راه کسب ارزش تلاش کنند و در جامعه نیز باید نسبت به شخصیت‌سازی فرهنگ‌سازی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: زن‌ و مرد باید با دوری کردن از مادی‌گرایی شرقی و غربی عمل صالح را در مسیر حیات طیبه و برگرفته از دین اسلام مدنظر داشته باشند و این راه را ادامه دهند.

آیت‌الله‌دری‌نجف‌آبادی با اشاره به آسیب‌های مختلف‌در جامعه گفت: باتوجه به مشکلات مختلف در جامعه باید به تک‌تک آنها پرداخت‌که از جمله این مشکلات کاهش امر ازدواج، افزایش امرطلاق به بیش‌از 30درصد، افزایش زنان سرپرست خانوار، اعتیاد است.

وی افزود: در جامعه مسئله طلاق جامع و فراگیر شده که تمام اعضاء یک‌جامعه را که از افراد کم سن تا افرادی که سن بالایی دارند را درگیر کرده که تمام مسئولان باید در راستای کاهش آمار طلاق در جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در امر کاهش آمار طلاق پیشگیری بهتر از درمان است باید محور و کانون‌های خانواده را در جامعه مستحکم بنا کرد.

آیت‌الله‌دری نجف‌آبادی با اشاره به نقش بانوان در پیشگیری از طلاق گفت: بانوان در امر پیشگیری از طلاق نقش پررنگی دارند که نخستین مسئله مهم در بنیان خانواده استحکام بخشیدن به بنیان‌های خانواده بوده و در انجام وظیفه مادری برای زنان در اولویت قرار دارد و از ارزش والایی برخوردار است.

وی افزود: در جامعه نرخ باروری کاهش پیدا کرده که در استان 1.7 بوده و باید در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت به این نرخ 2.3 برسد که مهم‌ترین راهکار برای تسهیل در امر ازدواج حذف موانع بر سر راه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و تحقق سبک‌زندگی اسلامی در جامعه باید برطرف شود و خانواده‌ها باید با قناعت و صرفه‌جویی بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.

آیت‌الله‌دری‌نجف‌آبادی با اشاره به تقویت‌بنیان جامعه گفت: تقویت‌بنیان جامعه به تقویت‌بنیان خانواده توسط بانوان بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار